Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / LITERATURE, ART AND CULTURE IN EDUCATION
ΚωδικόςΛογ6-488
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014732

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600117758
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
COURSE OBJECTIVES  to transfer learning in and through literature and the arts to language learning  to familiarize students with modern experiential pedagogies  to provide students with a set of tools which they will use in their own teaching  to help them design a lesson plan for an EFL class  to inspire students to study literature and language as an opportunity to understand and encourage an even more open and multicultural society
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
COURSE DESCRIPTION This workshop will focus on how literature, the arts, and cultural practices can be used as pedagogical tools employed in the educational process, and more specifically in the teaching of English as a foreign language (EFL). Literature, culture, and language will be considered not as isolated fields, but as naturally intertwined and engaged in an ongoing dialogue. Informed by modern theories of language as hybrid and dynamic and involved in a process of constant (re)construction, as well as poststructuralist approaches to literature and the arts that question their hegemonic nature, we will experiment on experiential and learner-centered educational methods that consider the cultural and personal background of students as a pivotal factor in the teaching process. Each week students will be called to engage actively in a number of creative activities, games, and improvisations related with the use of poetry, drama, fiction, film, etc. in the EFL classroom. There will also be 2-3 visits to schools during which students will have the opportunity to practice with young learners, while in the last three weeks of classes students will devise their own lesson plans and implement them through microteaching to their co-students.
Λέξεις Κλειδιά
experiential learning, learner-centered educational methods, literature, arts, culture, EFL, microteaching, postructuralism
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Πρακτική (Τοποθέτηση)200,8
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο251
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων50,2
Εκπόνηση μελέτης (project)251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251
Καλλιτεχνική δημιουργία200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ASSESSMENT Class attendance as well as active participation in class activities and group work are prerequisites for this workshop. Please note that students who are absent in more than 2 classes will be automatically deleted. As there will be no final exam, assessment will depend on in-class participation, reflective paragraphs after each workshop, one microteaching, and a written report on the microteaching (approx. 2,000 words). Each responsibility will count as follows: In-class participation and group work: 30% Microteaching: 30% Reflective paragraphs and final report relating to the lesson plan: 40%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
BIBLIOGRAPHY Abbot, H. Porter. The Cambridge Introduction to Narrative. 2nd edition. Cambridge UP, 2008. Armstrong, Thomas, and Association for Supervision and Curriculum Development. Multiple Intelligences in the Classroom. 2nd ed. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development, 2000. Attridge, Derek. The Work of Literature. Oxford: Oxford University Press, 2015. Barnet, Sylvan, Burto William, and William E. Cain, eds. An Introduction to Literature: Fiction, Poetry, Drama. 13th ed. New York: Pearson Longman, 2004. Berman, Michael. Multiple Intelligences Road to an ELT Classroom. Crown House Publishing. Brady, Martha and Gleason, Patsy T. Artstarts: Drama, Music, Movement, Puppetry, and Storytelling Activities/Grades K6. Teacher Ideas Press, 1994. Bloomfield, Anne and Childs, John. Teaching Integrated Arts in the Primary School: Dance, Drama, Music and the Visual Arts. David Fulton Publishers, 2000. Bracher, M. Radical Pedagogy: Identity, Generativity and Social Transformation. New York: Palgrave Macmillan, 2006. Barker, Clive. Theatre Games. Cassidy, Marsha. The Art of Storytelling: Creative Ideas for Preparation and Performance. Meriwether Publishing, 1994. Boal, Augusto. Games for Actors and NonActors. Gardner, Howard. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books, 1983. Gardner, Howard, and Getty Center for Education in the Arts. Art Education and Human Development. Los Angeles, CA: Getty Center for Education in the Arts, 1990. Goldberg, Merryl. Arts and Learning: An Integrated Approach to Teaching and Learning in Multicultural and Multilingual Settings. Hall, Geoff. Literature in Language Education. Palgrave Macmillan, 2005 Heathcote, Dorothy and Gavin Bolton. Drama for Learning: Dorothy Heathcote's Mantle of the Expert Approach to Education. Johnstone, Keith. Impro. Klarer, Mario. An Introduction to Literary Studies. London: Routledge, 2011. Moore, Alex. Teaching and Learning, Pedagogy, Curriculum and Culture. London and New York: Routledge, 2012. Scholes, Robert. Elements of Fiction: An Anthology. Oxford University Press, 1981. Small, Helen. The Value of the Humanities. Oxford: Oxford University Press, 2013. Stein, Pippa. Multimodal Pedagogies in Diverse Classrooms. London and New York: Routledge, 2008. Waugh, P. Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford UP, 2006. Wingard, Joel. Literature: Reading and Responding to Fiction, Poetry, Drama, and to the Essay. New York: Harper Collins College Publishers, 1996.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2020