Τίτλος | Διεύθυνση ορχήστρας και ανάγνωση παρτιτούρας Ι / Orchestral conducting and score reading I |
Κωδικός | ΜΠ2001 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Μουσικών Σπουδών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600013933 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Μερικής Φοίτησης Τμήματος Μουσικών Σπουδών
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ/ ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ | Επιλογής | 7 | 4 | 5 |
ΣΥΝΘΕΣΗ | Επιλογής | 7 | 4 | 5 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική | Επιλογής | 7 | 4 | 5 |
Σύνθεση | Επιλογής | 7 | 4 | 5 |
Τίτλος | Εκτέλεση παρτιτούρας στο πιάνο Ι |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600124590
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (314) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 12:00 έως 15:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600124590
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Βασικότερος σκοπός του µαθήµατος είναι η υπόδειξη του τρόπου, του σκεπτικού δηλαδή στο πώς διαβάζεται µια παρτιτούρα ανεξαρτήτως εποχής, τεχνοτροπίας και τεχνικής δυσκολίας ως προς την µεταφορά της στο πιάνο
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο φοιτητής δεν κρίνεται τόσο από την ευκολία ή δυσκολία µιας καθαρά τεχνικής εκτέλεσης στο πιάνο, όσο από τον τρόπο µε τον οποίο κατά την εκτέλεση αυτή αποδεικνύει ότι αξιολόγησε σωστά τον ρόλο ενός εκάστου οργάνου και µετέφερε στο πιάνο τα πλέον ουσιώδη, µε το σωστότερο τρόπο.∆ε χρησιµοποιούνται «δύσκολες» παρτιτούρες, διότι η ανάγνωση και κατανόησή τους είτε µε καθαρά οπτικό τρόπο είτε µε εκτέλεση στο πιάνο είναι θέµα λεπτοµερειακής προπαρασκευής και µόνο, αφού το βασικό πράγµα που χρειάζεται κανείς και όχι µόνο ο φοιτητής είναι η ικανότητα στο να κατανοεί και να διακρίνει τις βασικές γραµµές, αυτές δηλαδή µε τις θεµατικές εκθέσεις, τις κύριες µελωδίες, τα κύρια µοτίβα κ.λ.π. τις οποίες θα πρέπει να µεταφέρει στο πιάνο και τις υπόλοιπες συνοδευτικές, να τις εντάσσει ανάλογα, σύµφωνα µε το τεχνικώς καθαρά πιανιστικό συνοδευτικό τρόπο.Το µάθηµα µολονότι προσφέρεται οµαδικά, πραγµατοποιείται µε προσωπική αντιµετώπιση των φοιτητών κατά την εκτέλεση της παρτιτούρας στο πιάνο, ενώ οι υπόλοιποι παρακολουθούν και συµµετέχουν, µε σκοπό την απόκτηση περισσοτέρων γνώσεων και εµπειριών. Χρησιµοποιούνται έργα κλασικής περιόδου: Εισαγωγές, Συµφωνίες, Κονσέρτα, κοµµάτια από Όπερες.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Ήχος
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Μουσικές παρτιτούρες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Επικοινωνία μέσω email
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 24 | ✓ | ✓ | ||
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο | 26 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | ✓ | |||
Καλλιτεχνική μελέτη/πρακτική | 28 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Στις εξετάσεις ζητείται:
- η εκτέλεση στο πιάνο της παρτιτούρας ενός έργου που δίνεται στους φοιτητές µια εβδοµάδα πριν την ηµεροµηνία των εξετάσεων για προπαρασκευή
- η εκτέλεση µιας παρτιτούρας prima vista κατά την ώρα της εξέτασης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Creuzburg, H. (1956). Partiturspiel. Band 1 & 2. Schott, Mainz
Gartenlaub, O. (1969). Préparation au Déchiffrage Pianistique. Cahiers 1, 2,3 & 4. Éditions Rideau Rouge, Paris
Keilmann, W. (1970). Introduction to Sight Reading. Henry Litolff’s Verlag, Frankfurt
Kleinová, E. (1986). Schule des Vomblattspiels in Form des Vierhändigspiels. Editio Supraphon, Praha
Morris, R. O.; Ferguson, H. (1931). Preparatory Exercises in Score-Reading. Oxford University Press
Nelson, S. M. (1998). Flip-a-rhythm: the ultimate rhythm game. Volumes 1-2-3-4. Boosey & Hawkes, London.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2018