Τίτλος | Ηλεκτρονική μουσική: Δημιουργική χρήση της μουσικής τεχνολογίας / Electronic music-Creative uses of music technology |
Κωδικός | ΤΠ2003 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Μουσικών Σπουδών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600013918 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Μερικής Φοίτησης Τμήματος Μουσικών Σπουδών
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ/ ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ | Επιλογής | 5 | 3 | 5 |
ΣΥΝΘΕΣΗ | Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης | 5 | 3 | 5 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 22
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική | Επιλογής | 5 | 3 | 5 |
Σύνθεση | Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης | 5 | 3 | 5 |
Τίτλος | Ηλεκτρονική μουσική: Δημιουργική χρήση της μουσικής τεχνολογίας |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600124606
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | Εργαστήριο Η/Υ (Ε.Τ.Η.Μ) (422) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 09:00 έως 12:00 |
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | Εργαστήριο Η/Υ (Ε.Τ.Η.Μ) (422) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 17:00 έως 20:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600124606
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=5093
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
- ΤΠ1001 Εισαγωγή στη μουσική τεχνολογία / πληροφορική
- ΤΠ1002 Εισαγωγή στη μουσική ακουστική
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που τελειώνουν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται να:
• Έχουν μια βασική κατανόηση θεμάτων αισθητικής της ηλεκτροακουστικής μουσικής
• Εξοικειωθούν με ζητήματα που άπτονται της δημιουργικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στην ηλεκτροακουστική μουσική σύνθεση
• Μπορούν να επεξεργάζονται και να μεταμορφώνουν κάποιο αρχικό ηχητικό υλικό σε μουσικές ηχητικές δομές
• Χρησιμοποιούν εφαρμογες για την δημιουργική επεξεργασία μια μίξη του ήχου
• Γνωριμία με βασικές τεχνικές σύνθεσης ήχου (προσθετική, αφαιρετική, AM/FM, κοκκώδης σύνθεση, κ.λ.π) και εξοικείωση μέσω της χρήσης κατάλληλων προγραμμάτων με την κοκκώδη σύνθεση.
• Μπορούν να συνθέσουν ένα σύντομο κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής
• Μπορούν να εντάξουν δημιουργικές μουσικές εφαρμογές σε εκπαιδευτικά πλαίσια
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή (ιστορική επισκόπηση, σύγχρονες τάσεις). Ψηφιακός ήχος και ανάλυση ήχου. Στοιχειώδεις γεννήτριες ήχου (ταλαντωτής, γεννήτρια θορύβου, περιβάλλουσα, LFO, κλπ). Βασικές τεχνικές επεξεργασίας και μείξης ήχου. Συνθετικές τεχνικές στη ηλεκτρονική μουσική. Προσθετική σύνθεση (ανάλυση και ανασύνθεση). Αφαιρετική σύνθεση. Σύνθεση ΑΜ/FM. Κοκκώδης σύνθεση. Άλλες τεχνικές σύνθεσης ήχου. Εκπαιδευτικές εφαρμογές. Προσωπική συνεργασία με φοιτητές στα πλαίσια προετοιμασίας σύνθεσης έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής τριών λεπτών το οποίο κατατίθεται στο τέλος του εξαμήνου συνοδευόμενο από γραπτή εργασία με σύντομο θεωρητικό μέρος και περιγραφή της διαδικασίας και των τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία του έργου.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 78 | ✓ | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 10 | ✓ | ✓ | ||
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο | 13 | ✓ | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | ✓ | ✓ | ||
Καλλιτεχνική δημιουργία | 36 | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βασική εργασία για αξιολόγηση είναι η σύνθεση ένος έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής διάρκειας περίπου τριών λεπτών με χρήση τεχνικών που έχουν παρουσιαστεί στο μάθημα. Η ηλεκτροακουστική σύνθεση συνοδεύεται από γραπτή αναφορα (μέχρι 1000 λέξεις) στην οποία εξηγούνται οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στην σύνθεση του έργου καθώς ζητήματα βασικών αισθητικών προθέσεων/επιλογών. Οι τελικές συνθέσεις εκτελούνται σε μια ανεπίσημη συναυλία ηλεκτροακουστική μουσικής στο τέλος του μαθήματος. Για τον τελικό βαθμό δίνεται περισσότερο βάρος σε ζητήματα τεχνικής ή αισθητικής φύσεως ανάλογα με την κατεύθυνση που έχει επιλέξει ένας φοιτητής (μουσικολογία ή σύνθεση). Συνάδελφοι συνθέτες καλούνται να παρακολουθήσουν την συναυλία και να αξιολογήσουν να έργα από συνθετική σκοπιά (η αξιολόγησή τους συνυπλογίζεται για τον τελικό βαθμό).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Collins, N. (2010) Introduction to Computer Music. John Wiley & Sons Ltd, U.K.
Λώτης, Θ. και Διαμαντόπουλος Τ. (2004) Μουσική πληροφορική και μουσική με υπολογιστές, Κάλλιπος. https://repository.kallipos.gr/handle/11419/4920
Dodge C. & Jerse T.A. (1985) Computer Music: Synthesis, Composition and Performance. Schirmer Books, New York.
Miranda E. R. (1998) Coputer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press, Oxford.
Roads, C. (1996) The Computer Music Tutorial. The MIT Press, Cambridge (Ma).
Roads C. (2002) Microsound. The MIT Press, Cambridge (Ma).
Russ M. (2004) Sound Synthesis and Sampling. Second Edition. Focal Press, Oxford.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2018