Τίτλος | Ιστορία της μουσικής (17ος-19ος αιώνας) / History of music (17th-19th century) |
Κωδικός | ΙΠ1002 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Μουσικών Σπουδών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600013856 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Μερικής Φοίτησης Τμήματος Μουσικών Σπουδών
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ/ ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 4 |
ΣΥΝΘΕΣΗ | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 4 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 203
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 4 |
Σύνθεση | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 4 |
Τίτλος | Ιστορία της μουσικής (17ος-19ος αιώνας) |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600124776
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 9 (318) |
Ημερολόγιο | Wednesday 15:00 to 18:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600124776
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Γαλλικά (Εξέταση)
- Γερμανικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
- ΙΠ1004 Εισαγωγή στις μουσικές σπουδές
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στo πλαίσιo του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα
• κατανοήσουν τους θεωρητικούς και ιστορικούς άξονες της ιστορικής έρευνας
• γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιοτικής έρευνας
• μάθουν διάφορους τρόπους συλλογής ποιοτικών δεδομένων
• εξοικειωθούν με μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από την εμπλοκή του ερευνητή στο πεδίο που μελετά
• εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία ποιοτικών δεδομένων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα είναι εισαγωγικό, απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές του 2ου ή 4ου εξαμήνου σπουδών. Παρέχει τις βασικές προκαταρκτικές γνώσεις για την Ιστορία της Μουσικής και λειτουργεί ως βάση και για άλλα μαθήματα του ειδικού τομέα της Ιστορίας της Μουσικής που προσφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος. Ως προς το περιεχόμενο, επιχειρείται μια γενική επισκόπηση της ιστορίας της μουσικής από τον πρώιμο 17ο μέχρι και τον όψιμο 19ο αιώνα. Η εξέταση της περιόδου αυτής γίνεται με παρουσίαση και ανάλυση επιλεγμένων ζητημάτων μουσικής υφής, τεχνικής σύνθεσης, ύφους και αισθητικής και με παράλληλη ακρόαση ανάλογων μουσικών αποσπασμάτων. Κύριος στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση και η αφομοίωση γνώσεων για την χρονολογική κατάταξη και ταξινόμηση των συνθετών, για τα βασικά είδη μουσικής σύνθεσης. Παράλληλα στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με θέματα μεθοδολογίας, αλλά και του τρόπου ιστορικής θεώρησης των διαφόρων φαινομένων κατά την πορεία εξέλιξης της μουσικής γραφής. Επίσης το μάθημα επιδιώκει και μια εξοικείωση με τους τρόπους τεκμηρίωσης της μουσικής ιστοριογραφίας. Τα μαθήματα συνοδεύονται από σχολιασμένη ακρόαση μουσικών έργων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | ✓ | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 16 | ✓ | ✓ | ||
Φροντιστήριο | 16 | ✓ | ✓ | ||
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 16 | ✓ | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 30 | ✓ | |||
Εξετάσεις | 3 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η βαθμολόγηση των φοιτητριών/φοιτητών που θα δηλώσουν το μάθημα γίνεται είτε με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου είτε με την αξιολόγηση γραπτής εργασίας, η οποία παρουσιάζεται υποχρεωτικά στο πλαίσιο του μαθήματος. Η εργασία πρέπει να είναι ατομική. Επειδή ο αριθμός εργασιών είναι περιορισμένος (15), κρίνεται απαραίτητο οι γραπτές δηλώσεις θεμάτων για εργασία να γίνονται εγκαίρως στην αρχή του εξαμήνου, συγκεκριμένα έως το 2ο μάθημα του εξαμήνου. Υπογραμμίζεται ότι για τους φοιτητές που επιλέγουν θέμα εργασίας, η παρουσία στο μάθημα είναι υποχρεωτική!
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ulrich Michels, Άτλας της Μουσικής, 2ος τόμος, μετάφραση και μουσικολογική επιμέλεια Ι.Ε.Μ.Α. Ινστιτούτο Έρευνας Μουσικής & Ακουστικής), εκδόσεις Φίλιππος Νάκας, 1994.
2. HEADINGTON CHRISTOPHER, "Ιστορία της Μουσικής. Από την αρχαιότητα μέχρι τον Μπετόβεν", Μετάφραση:ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ ΜΑΡΚΟΣ, έκδ. GUTENBERG, ΑΘΗΝΑ 2000, ISBN13 9789600104813.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Glenn Stanley. "Historiography." Grove Music Online. Oxford Music Online. 2 Dec. 2011 .
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-05-2019