Τίτλος | Συμπερίληψη, συνεκπαίδευση, διαφορετικότητα, πολυπολιτισμικότητα στην Θρησκευτική εκπαίδευση. Διδακτικά μοντέλα, και μεθοδολογίες και ΤΠΕ στο Μάθημα τ / Inclusive education, diversity, multiculturalism in Religious Education. Teaching models and methodologies and ICT in the Religion course. |
Κωδικός | 2500 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Βασιλική Μητροπούλου |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600015656 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2018
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 10 |
Χριστιανική Γραμματεία και Ιστορία | ΕΕ-ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ | 2 | 1 | 10 |
Συστηματική Θεολογία, Κοινωνιολογία και Σπουδή της Θρησκείας | ΕΕ-ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ | 2 | 1 | 10 |
Πρακτική Θεολογία και Παιδαγωγική | ΥΕ-ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ | 2 | 1 | 10 |
Τίτλος | Συμπερίληψη, συνεκπαίδευση, διαφορετικότητα, πολυπολιτισμικότητα στην Θρησκευτική εκπαίδευση. Διδακτικά μοντέλα, και μεθοδολογίες και ΤΠΕ στο Μάθημα τ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600126432
|
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600126432
- eLearning (Moodle):
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες να είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν την διαφορά μεταξύ συμπερίληψης και συνεκπαίδευσης και πότε είναι δυνατόν να εφαρμοστεί.
- διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ διαπολιτισμικότητας και πολυπολιτισμικότητας κατά την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών
- να διαπιστώσουν την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στα σύγχρονα διδακτικά μοντέλα
- να μπορούν να εφαρμόσουν όλα τα παραπάνω στο μάθημα των Θρησκευτικών
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η συμπεριληπτική εκπαίδευση ως μια ολόκληρη εκπαιδευτική φιλοσοφία που καλεί τα σχολεία να παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές. Πρόκειται για μια συνεχή διαδικασία και όχι για έναν τελικό στόχο, που πρέπει να επιτευχθεί μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο όρος συνεκπαίδευση αφορά την προσπάθεια για την συνύπαρξη και συνδιδασκαλία των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες με τους συμμαθητές τους που δεν έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Θεμελιώνει τη θέση ότι η εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά και επιδιώκει να δημιουργηθούν σχολεία που θα αναγνωρίζουν, θα κατανοούν και θα γνωρίζουν πως να αντιμετωπίζουν σωστά τις ιδιαιτερότητες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η διαφορετικότητα αποτελεί έναν όρο που χρησιμοποιείται ιδιαίτερα στις μέρες μας.Αφορά τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό των ατόμων. Το εκπαιδευτικό σύστημα καλείται σήμερα να ανταποκριθεί στη διαφορετικότητα. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται σήμερα να διαχειριστούν αποτελεσματικά την κατάσταση αυτή και πρέπει να είναι κάτοχοι τόσο γνώσεων ψυχολογίας, όσο και γνώσεων ειδικής εκπαίδευσης, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας, για να μπορούν να εντάξουν αποτελεσματικά και ουσιαστικά τη διαφορετικότητα στην τάξη τους. Με τον όρο πολυπολιτισμικότητα εννοείται η συνύπαρξη σε ένα δεδομένο γεωγραφικό χώρο μιας πολλαπλής πολιτισμικής ετερότητας, η οποία κυρίως εδράζεται σε εθνοτική, θρησκευτική και γλωσσική διαφορά. Εξετάζονται σύγχρονα διδακτικά μοντέλα και μεθοδολογίες στο Μάθημα των Θρησκευτικών και διερευνάται η τροποποίησή τους όταν σε αυτά ενσωματωθούν οι ΤΠΕ ως διδακτικά μέσα.
Λέξεις Κλειδιά
συμπερίληψη, συνεκπαίδευση, διαφορετικότητα, πολυπολιτισμικότητα, διδακτικά μοντέλα, ΤΠΕ, Θρησκευτική εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | |||||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | |||||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | |||||
Εξετάσεις | |||||
Σύνολο |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-08-2018