Τίτλος | ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΡΗΤΟΡΙΚΗ / HISTORIOGRAPHY - RHETORIC |
Κωδικός | ΑΕΦ103 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280000589 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 596
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 1 | 1 | 5 |
Τίτλος | ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΡΗΤΟΡΙΚΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127595
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. ΜΗΛΤΣΙΟΣ Ν.(ΜΕ-Ρ) | Νικόλαος Μήλτσιος |
2. ΑΛΕΞΙΟΥ Ε.(Σ-Ω) | Ευάγγελος Αλεξίου |
3. ΤΖΙΦΟΠΟΥΛΟΣ Ι.(Η-ΜΑ) | Ιωάννης Τζιφόπουλος |
4. ΡΕΓΚΑΚΟΣ Α.(Α-Ζ) | Αντώνιος Ρεγκάκος |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 08:30 έως 11:00 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 16:00 έως 18:30 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 08:30 έως 11:00 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 11:00 έως 13:30 |
Τύπος Μαθήματος
- Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127595
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=4811
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
(α) να γνωρίσουν οι φοιτητές την αρχαία ελληνική πεζογραφία με έμφαση στην ιστοριογραφία και ρητορεία.
(β) να εξοικειωθούν με τους διάφορους εκπροσώπους της αρχαίας ελληνικής ιστοριογραφίας και ρητορείας, τα έργα τους, τη μεθοδολογία τους, τη σχέση τους με την εποχή τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των έργων τους.
(γ) να μελετήσουν σε βάθος τον αττικό πεζό λόγο, εμβαθύνοντας σε ζητήματα ύφους.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην αρχαία ελληνική πεζογραφία, με έμφαση είτε στην ιστοριογραφία είτε στην ρητορική, και περιλαμβάνει διεξοδική μελέτη αντιπροσωπευτικών συγγραφέων και έργων. Η εισαγωγή αποτελεί μια γραμματολογική επισκόπηση της εξέλιξης της ιστοριογραφίας ή της ρητορείας και ρητορικής αντίστοιχα, με έμφαση στους κύριους συγγραφείς και τα έργα τους. Τα έργα μελετώνται από το πρωτότυπο, ενώ έμφαση δίνεται σε ζητήματα γλώσσας, ύφους, αλλά και στη διεξοδική πραγματολογική και ερμηνευτική ανάλυση όλων των ζητημάτων που προκύπτουν κατά τη μελέτη των κειμένων αυτών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Ήχος
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Χρήση power-point από τον διδάσκοντα και τους φοιτητές
2. E-learning. Μικορεργασίες και συνθετικές εργασίες
3. E-mail
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 14 | 0,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 84 | 3 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 140 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-02-2018