Τίτλος | ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ / ANCIENT GREEK PROSE |
Κωδικός | ΑΕΦ141 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014244 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 54
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κλασικής Φιλολογίας | Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Γλωσσολογίας | Επιλεγόμενα Φιλοσοφικής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127597
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 13:30 έως 16:00 |
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127597
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=4807
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει στους φοιτητές τη δυνατότητα να διαβάσουν στο πρωτότυπο ένα πανόραμα από εμβληματικά κείμενα της αρχαίας ελληνικής πεζογραφίας (ιστοριογραφία, ρητορεία, φιλοσοφία), να μελετήσουν το ύφος του πεζού λόγου και να ενισχύσουν τη γλωσσική και γραμματολογική τους υποδομή.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πρόκειται για συστηματική εξάσκηση των φοιτητών στην κατανόηση αρχαιοελληνικού πεζού κειμένου με την παράλληλη κάλυψη του σχετικού γραμματολογικού υλικού βάσει ενός σώματος πεζών κειμένων:
α. Ηρόδοτος, ΙΙΙ 49-98
β. Θουκυδίδης, ΙΙ 10-66
γ. Ξενοφώντας, Ιέρων
δ. Πλάτων, Πολιτεία, Βιβλίο Χ
ε. Ισοκράτης, Πανηγυρικός 1-99
στ. Δημοσθένης, Κατά Φιλίππου Ι
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε ζητήματα που αφορούν τη δημιουργία και εξέλιξη των πεζογραφικών ειδών, τα χαρακτηριστικά τους στοιχεία, τη δομή και περιεχόμενο των αντιπροσωπευτικών κειμένων, όπως και ειδικότερα προβλήματα που σχετίζονται με τη μελέτη των συγκεκριμένων συγγραφέων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 78 | 2,8 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 90 | 3,2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-02-2018