Τίτλος | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ / TEACHING METHODS OF ANCIENT LANGUAGES AND LITERATURES |
Κωδικός | ΔΙΔ ΚΛΑΣ 010 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600000158 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 55
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κλασικής Φιλολογίας | Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας | Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Γλωσσολογίας | Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127605
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Β (118) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 11:00 έως 13:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127605
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
- eLearning (Moodle):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για να επιλέξουν το ΔΙΔ ΚΛΑΣ οι φοιτητές/ήτριες πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς 3 μαθήματα (κορμού ή ειδίκευσης) του Τομέα Κλασικών Σπουδών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στις βασικές δεξιότητες που επιδιώκεται να αποκτήσουν οι φοιτήτριες/-ές που θα παρακολουθήσουν τα σχετικά μαθήματα και θα επιτύχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις περιλαμβάνονται οι εξής:
1.απολύτως επαρκής, αποτελεσματική και κατά το δυνατόν ελκυστική διδασκαλία των αρχαίων κλασικών γλωσσών και της αντίστοιχης λογοτεχνικής παραγωγής σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, με έμφαση στη Μέση Εκπαίδευση, με βάση τα σχετικά προγράμματα σπουδών•
2.σύνταξη σχεδίων των σχετικών μαθημάτων και οργάνωση προγραμμάτων διδασκαλίας των σχετικών αντικειμένων•
3.σύνδεση της σχετικής διδασκαλίας με άλλες επιστημονικές περιοχές (ιστορία, αρχαιολογία, κοινωνιολογία κ.λπ.)•
4.προσαρμογή των μεθόδων διδασκαλίας στο υλικό διδασκαλίας που επιλέγεται κάθε φορά, καταρχήν με βάση το γενικό πρόγραμμα σπουδών•
5.προσαρμογή του υλικού διδασκαλίας στις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής βαθμίδας αλλά και κάθε σχολικής μονάδας•
6.επαρκής, δίκαιη και ασφαλής αξιολόγηση της προόδου των μαθητών στα συγκεκριμένα αντικείμενα μέσα από σύνταξη και εκτέλεση δοκιμασιών διαφόρων τύπων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος θα αναδειχθούν οι δυσκολίες και τα προβλήματα που συνδέονται με τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Θα παρουσιαστούν επίσης δόκιμες μέθοδοι και τρόποι διδασκαλίας των κλασικών γλωσσών και της κλασικής γραμματείας, οι οποίες εφαρμόζονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Θα διερευνηθούν εξάλλου και θα εφαρμοστούν πειραματικά νέες μέθοδοι και τρόποι διδασκαλίας του συγκεκριμένου αντικειμένου. Προβλέπεται ακόμη πρακτική εξάσκηση των ενδιαφερόμενων φοιτητριών/-ών σε σχολικές μονάδες. Το περιεχόμενο του μαθήματος εξειδικεύεται κάθε φορά με βάση τις ερευνητικές προτιμήσεις και τις ακαδημαϊκές προτεραιότητες που θέτει η/ο εκάστοτε διδάσκουσα/διδάσκων.
Λέξεις Κλειδιά
Διδακτική-μέθοδοι διδασκαλίας, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Κλασική Λογοτεχνία, προγράμματα σπουδών, σχολικά προγράμματα, δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (Power Point).
Ηλεκτρονική αλληλογραφία με τις φοιτήτριες/τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 56 | 2 | ✓ | ✓ | ✓ |
Άσκηση Πεδίου | 28 | 1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 84 | 3 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η μέθοδος αξιολόγησης αποφασίζεται κάθε φορά από τη διδάσκουσα/το διδάσκοντα/τους διδάσκοντες το μάθημα. Η αξιολόγηση μπορεί να περιοριστεί σε έναν τρόπο (σύνταξη εργασίας ή συστηματική συμμετοχή στις ασκήσεις πεδίου ή δημόσια παρουσίαση ή γραπτή εξέταση ή προφορική εξέταση) μπορεί όμως και να στηριχθεί σε συνδυασμό διαφόρων μεθόδων. Τα κριτήρια αξιολόγησης προσδιορίζονται κάθε φορά εγκαίρως, πριν την έναρξη της περιόδου των παραδόσεων ή, το αργότερο, λίγο μετά από αυτή.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
- Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Β. Τσάφος, Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και γλώσσας. Για μια εναλλακτική μαθητεία στον αρχαίο κόσμο, Αθήνα 2004.
Ε. Χατζημαυρουδή, Η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, Θεσσαλονίκη 2007.
Β. Τσιότρας, Η αρχαία ελληνική θεματογραφία στο Λύκειο, Αθήνα 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ορίζεται με βάση τις επιλογές και τα κριτήρια των διδασκόντων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-02-2018