Τίτλος | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ / ISSUES IN MODERN GREEK SYNTAX |
Κωδικός | ΓΛΩ386 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280000615 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Γλωσσολογίας | Κατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127625
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. ΜΙΧΕΛΙΟΥΔΑΚΗΣ | Δημήτριος Μιχελιουδάκης |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Νέα πτέρυγα Φιλοσοφικής (Αναγνωστήριο) |
Όροφος | Υπόγειο 2 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 02 νπτ (140) |
Ημερολόγιο | Monday 18:30 to 21:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127625
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι είναι οι ακόλουθοι:
(α) Να είναι σε θέση να εντοπίζουν και να οριοθετούν τα διάφορα γλωσσικά (συντακτικά) φαινόμενα και να τα περιγράφουν.
(β) Να κατανοούν τη σχέση ανάμεσα στη σύγχρονη γλωσσολογική θεωρία και την παραδοσιακή γραμματική, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αποτιμούν σωστά και κριτικά και τις δυο.
(γ) Να είναι ενημερωμένοι σχετικά με τις μεθόδους συλλογής δεδομένων στο χώρο της σύνταξης.
(δ) Να εξοικειωθούν με τη συγκριτική μέθοδο για να μπορούν να συγκρίνουν ένα φαινόμενο σε διαφορετικές γλώσσες.
(ε) Να κατανοήσουν τη σχέση ανάμεσα στην περιγραφή και την ερμηνεία ενός φαινομένου, όταν η τελευταία προσφεύγει σε παραδοχές και αξιώματα μιας θεωρίας (γενετικής), αλλά και στη συγκριτική μέθοδο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το αντικείμενο του μαθήματος είναι η περιγραφή και ο εντοπισμός των κυριότερων συντακτικών δομών και φαινομένων της νέας Ελληνικής. Τα βασικά φαινόμενα που συζητούνται περιλαμβάνουν τη σειρά των όρων της πρότασης, τις εγκλίσεις, τη λειτουργία και τις συντακτικές ιδιότητες των εγκλιτικών αντωνυμιών, τύπους προτάσεων, τη δομή της ονοματικής φράσης.
Οι θεωρητικές έννοιες και η ορολογία που χρησιμοποιείται είναι αυτή της γενετικής θεωρίας του Τσόμσκυ, αλλά η περιγραφή και ο εντοπισμός των φαινομένων θα ξεκινήσει από τις περιγραφές και της παραδοσιακής σύνταξης.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 56 | 2 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 56 | 2 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 56 | 2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-02-2016