Τίτλος | ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / TEACHING OF GREEK AS A SECOND/FOREIGN LANGUAGE |
Κωδικός | ΓΛΩ392 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280000656 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 50
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Γλωσσολογίας | Κατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127627
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 13 πκ (104) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 13:30 έως 16:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127627
- eLearning (Moodle): elearning.auth.gr
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
1. συζητούν με ευχέρεια το θεωρητικό πλαίσιο που διέπει την Κατάκτηση μιας Ξένης/Δεύτερης γλώσσας (ΚΓ2)
2. ερμηνεύουν τα λάθη που εμφανίζονται στη διαγλώσσα των συμμετεχόντων στην εκμάθηση της ΚΓ2
3. σχεδιάζουν τη στοχοθεσία του μαθήματος
4. διαμορφώνουν το κατάλληλο πλαίσιο για την επίτευξή τους
5. χειρίζονται με ευχέρεια τις νέες μεθόδους στη διδασκαλία της ΚΓ2
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Θεωρητικές προσεγγίσεις στην κατάκτηση της ξένης/δεύτερης γλώσσας
α. συμπεριφορισμός - δομισμός
β. γενετική θεωρία
γ. γνωστική θεωρία
δ. θεωρίες με βάση το γλωσσικό εισαγόμενο εισαγόμενο
2.Φαινόμενα διαγλώσσας
3.Μέθοδος [τα συστατικά]
α. παραδοσιακή μέθοδος
β. προφορικο-ακουστική μέθοδος
γ. επικοινωνιακή μέθοδος
δ. δραστηριοκεντρική μέθοδος
Λέξεις Κλειδιά
γλωσσική κατάκτηση, γλωσσική εκμάθηση, διαγλώσσα, μέθοδος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Λογισμικό παρουσιάσεων (Power Point)
Λογισμικό που χρησιμοποιείται ως επίδειξη για την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδασκαλία
Πλατφόρμα ανάρτησης μαθημάτων
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 56 | 2 | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 26 | 0,9 | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 30 | 1,1 | |||
Εξετάσεις | 56 | 2 | |||
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση (ή προφορική για συγκεκριμένους λόγους)
Κριτήρια: 1. ικανότητα ανάκλησης πληροφοριών μέσα από ένα ευρύ πεδίο βιβλιογραφίας
2. συνοχή και επαρκής στήριξη στην ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας
3. ικανότητα για ανάπτυξη κριτικής σκέψης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μπέλλα Σ. (2011) H Δεύτερη Γλώσσα. Κατάκτηση και Διδασκαλία. Εκδόσεις Πατάκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μήτσης Ν. (2004)Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Από τη θεωρία στη διδακτική πράξη. Εκδόσεις Gutenberg
Ματθαιουδάκη Μ. (2013)Ο σχεδιασμός του ξενόγλωσσου μαθήματος: προτάσεις στα πλαίσια των σύγχρονων προσεγγίσεων http://elearning.greek-language.gr
Ματθαιουδάκη Μ. (2013)Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις: η μέθοδος CLIL και σχετικές διδακτικές προτάσεις
http://elearning.greek-language.gr
Ζάγκα Ρ. (2013) Τα μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας με βάση το περιεχόμενο και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία της γλώσσας ως δεύτερης ξένης.
http://elearning.greek-language.gr
Αγαθοπούλου Ε. (2013) Το γλωσσικό εισαγόμενο στην κατάκτηση και εκμάθηση της Γ2
http://elearning.greek-language.gr
Αγαθοπούλου Ε. (2013)Διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας για ακαδημαϊκούς σκοπούς
http://elearning.greek-language.gr
Παπαδοπούλου Δ., Τζιμώκας Δ. (2013) Είδη λαθών και αντιμετώπισή τους
http://elearning.greek-language.gr
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2020