Τίτλος | ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΠΟΛΥ)ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΙΙ / PROBLEMS OF (MULTI)CULTURAL RELATIONS II |
Κωδικός | ΓΣΓ291 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280001036 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 60
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας | Κατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΠΟΛΥ)ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΙΙ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127639
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. ΚΑΡΑΦΟΥΛΙΔΟΥ/ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ | Μιχαήλ Χρυσανθόπουλος, Βασιλική Καραφουλίδου |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Νέα πτέρυγα Φιλοσοφικής (Αναγνωστήριο) |
Όροφος | Υπόγειο 2 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 02 νπτ (140) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 11:00 έως 13:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127639
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι επιθυμητοί μαθησιακοί στόχοι είναι:
1) Να εξοικειωθούν οι φοιτητές/τριες με θεωρητικά μοντέλα που επιτρέπουν την ανάγνωση και κριτική των μεταφράσεων των αρχαίων κειμένων.
2) Να κατανοήσουν την ιστορική διάσταση της μετάφρασης και τους τρόπους με τους οποίους έχει διαμορφώσει την πρόσληψη της αρχαιοελληνικής παράδοσης.
3) Κατάκτηση βασικών κριτικών δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους φοιτητές/τριες την ανάγνωση των μεταφράσεων με έμφαση στην κατανόηση των πολλαπλών νοημάτων του κειμένου, της ερμηνευτικής μεθόδου τη μεταφραστή καθώς και της λογοτεχνικής φόρμας και της σχέσης της με το περιεχόμενο του κειμένου.
4) Δυνατότητα ερμηνείας των μεταφράσεων σε σχέση με τα πρωτότυπα και κατάκτηση της ικανότητας να διατυπώνουν οι φοιτητές/τριες τις ιδέες και διαφωνίες τους ως προς σύγχρονα ζητήματα προσέγγισης της θεωρίας της μετάφρασης και πρόσληψης της αρχαιότητας
5) Η αξιολόγηση θα συμπεριλαμβάνει προαιρετικές γραπτές εργασίες. Οι εργασίες αυτές θα πρέπει α) να παρουσιάζουν μια συνεκτική προσέγγιση του θέματος που οι φοιτητές/τριες καλούνται να καλύψουν, β)να ακολουθούν τη βασική δομή ακαδημαϊκών εργασιών (πρόλογος, κεφάλαια/υποκεφάλαια, επίλογος) και γ) να τηρούν τους κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στην θεωρία και πρακτική της μετάφρασης και πρόσληψης της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Στόχος του είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με θεωρητικά και μεθοδολογικά πλαίσια διερεύνησης της ‘μετακλασικής’ πορείας των κλασικών κειμένων μέσω της μετάφρασης. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα συζητηθούν θεματικές όπως η ιστορικότητα της μετάφρασης, ο ρόλος των κλασικών κειμένων στη διαμόρφωση της νεώτερης σκέψης μέσω μεταφράσεων, η θέση της μετάφρασης στη διανοητική ιστορία, ο ρόλος της μετάφρασης στην παγκόσμια λογοτεχνία καθώς και η σχέση της πρακτικής με την ερμηνευτική προσέγγιση του κλασικού κειμένου. Θα μελετηθεί επίσης το ζήτημα της ενδογλωσσικής μετάφρασης καθώς και η σχέση της μετάφρασης των αρχαιοελληνικών κειμένων με τη διαμόρφωση της νεοελληνικής πολιτισμικής ιστορίας και ταυτότητας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,4 | |||
Σύνολο | 39 | 1,4 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εκτός από τις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου η αξιολόγηση του μαθήματος συμπεριλαμβάνει προαιρετικές γραπτές εργασίες. Οι εργασίες αυτές θα πρέπει α) να παρουσιάζουν μια συνεκτική προσέγγιση του θέματος που οι φοιτητές/τριες καλούνται να καλύψουν, β)να ακολουθούν τη βασική δομή ακαδημαϊκών εργασιών (πρόλογος, κεφάλαια/υποκεφάλαια, επίλογος) και γ) να τηρούν τους κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών και παραπομπών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
o Βιβλίο [12133]: Πολιτεία, Πλάτων
o Βιβλίο [12533176]: Για τη μετάφραση, Ricoeur Paul
o Βιβλίο [21769]: Μετάφρασις και Το θέατρο του Holderlin, Lacoue - Labarthe Philippe
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-08-2013