Τίτλος | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / TEACHING METHODS OF MODERN LITERATURE |
Κωδικός | ΔΙΔ ΛΟΓ 040 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600000256 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 54
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κλασικής Φιλολογίας | Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας | Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Γλωσσολογίας | Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127648
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. ΠΕΤΚΟΥ/ΜΑΡΚΟΜΙΧΕΛΑΚΗ | Αναστασία Μαρκομιχελάκη, Ευθυμία Πέτκου |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 13 πκ (104) |
Ημερολόγιο | Thursdsay 08:30 to 11:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127648
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=9052
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για να επιλέξουν το ΔΙΔ ΛΟΓ 040 οι φοιτητές/ήτριες πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς 3 μαθήματα του Τομέα ΜΝΕΣ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αναπτύξει την ικανότητά τους για:
~ την κριτική ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων (ποιημάτων και πεζογραφημάτων) που είναι ανθολογημένα στα σχολικά βιβλία Γυμνασίου και Λυκείου
~ την οργάνωση σχεδίων μαθημάτων, σύμφωνα με το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα
~ την υποστήριξη και την τεκμηρίωση των σχεδίων μαθημάτων.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Eπεξεργασία προτάσεων που, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που διαμορφώνουν τη σχολική πρακτική, στοχεύουν στη διδακτική κειμένων της νεοελληνικής λογοτεχνίας που ανθολογούνται και διδάσκονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (power point).
Ηλεκτρονική αλληλογραφία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 70 | 2,5 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 56 | 2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος προβλέπεται να γίνει συνδυαστικά με την υποβολή γραπτών ομαδικών εργασιών (ανά δύο ή ανά τρεις) και με την προφορική τους υποστήριξη. Ο χαρακτήρας των εργασιών περιλαμβάνει την κατάθεση μιας πρότασης διδασκαλίας βάσει των σχολικών εγχειριδίων και των κατευθύνσεων που αναπτύσσονται στο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Λιάνα Καλοκύρη – Αλέξης Κόκκος – Ιωσήφ Φραγκούλης, Σχεδιασμός και ανάπτυξη διδακτικών ενοτήτων για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, Ηράκλειο 2015, ISBN: 978-960-93-7277-0
2) Λιάνα Καλοκύρη – Ιωσήφ Φραγκούλης, Αξιοποίηση συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, Ηράκλειο 2015, ISBN: 978-960-93-7160-5
3) Ευαγγελία Φρυδάκη, Η Θεωρία της Λογοτεχνίας στην Πράξη της ∆ιδασκαλίας. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική, 2003
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-02-2018