Τίτλος | ΛΥΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ-ΕΛΕΓΕΙΑ-ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ-ΣΑΤΙΡΑ / LYRIC POETRY – ELEGY – EPIGRAM - SATIRE |
Κωδικός | ΛΦΙ128 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280000866 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 438
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 4 | 2 | 4 |
Τίτλος | ΛΥΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ-ΕΛΕΓΕΙΑ-ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ-ΣΑΤΙΡΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127732
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. Παπαγγελής Θ.(ΠΕ-Ω) | Θεόδωρος Παπαγγελής |
2. Τσιτσικλή Δ.(Α-ΚΑ) | Δήμητρα Τσιτσικλή |
3. Καρακάσης(ΚΕ-ΠΑ) | Ευάγγελος Καρακάσης |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119) |
Ημερολόγιο | Monday 11:00 to 13:30 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125) |
Ημερολόγιο | Thursdsay 11:00 to 13:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127732
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://www.lit.auth.gr/node/118
- Άλλη: http://www.lit.auth.gr/en/node/1280
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
- Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι επιθυμητοί μαθησιακοί στόχοι είναι:
(α) να βελτιώσουν οι φοιτητές και φοιτήτριες το επίπεδο κατάρτισης τους στη λατινική γλώσσα
(β) να αντιμετωπίζουν κριτικά τα κειμενικά προβλήματα
(γ) να εξοικειωθούν σταδιακά με τις ιδιαιτερότητες του ποιητικού λόγου, ιδίως με το μέτρο
(δ) να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων, ιδίως των ποιητικών
(ε) να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν ερμηνευτικά τις ιδιαιτερότητες του ειδολογικού κώδικα ενός έργου
(στ) να αναγνωρίζουν την αξία που έχουν για την ουσιαστική κατανόηση ενός κειμένου τα ευρύτερα συμφραζόμενα, όπως η ιστορική συγκυρία και η γραμματειακή εξέλιξη
(ζ) να αποκτήσουν εικόνα ενός σημαντικού τμήματος της ιστορίας της λατινικής λογοτεχνίας μέσω βασικών γνώσεων για μείζονος σημασίας γένη, εκπροσώπους και έργα της λατινικής ποίησης.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα αφορά διάφορα είδη της λατινικής ποίησης (λυρική ποίηση, ελεγεία, σάτιρα κλπ) εκτός από το έπος και το δράμα. Οι φοιτητές και φοιτήτριες αποκτούν ουσιαστική γνώση με ένα εξ αυτών των ειδών, ανάλογα με το ακροατήριο στο οποίο κατατάσσονται. Ως προς τα υπόλοιπα αρκούνται σε γραμματολογική ενημέρωση (για τους εκπροσώπους και τα έργα τους, την εξέλιξή τους κλπ)• αντίστοιχη ενημέρωση γίνεται και για το γένος στο οποίο εστιάζει η διδασκαλία.
Το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος του μαθήματος αφορά την επαφή των διδασκομένων με συγκεκριμένο κείμενο της λυρικής, ελεγειακής ή σατιρικής ποίησης το οποίο προσεγγίζουν κυρίως ερμηνευτικά. Μολονότι η γλωσσική εξάσκηση και η τριβή με κειμενικά προβλήματα αποτελούν ζωτικό μέρος της διδασκαλίας όπως στα δύο πρώτα εξάμηνα, σε αυτό το στάδιο η έμφαση μετατοπίζεται στην εξοικείωση με τον ποιητικό λόγο (μέτρο, ύφος κλπ.) και τον ειδολογικό κώδικα καθώς και σε ερμηνευτικά ζητήματα.
Για το ακαδ. έτος 2013-14 προσφέρονται τα εξής κείμενα σε δύο διαφορετικά ακροατήρια κατανεμημένα αλφαβητικά σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα:
Οράτιος, Ωδές (διδ. Δ. Νικήτας)
Κάτουλλος (διδ. Λ. Τρομάρας)
Για το περιεχόμενο και τους ειδικότερους στόχους του μαθήματος σε καθένα από τα ακροατήρια βλ. http://www.lit.auth.gr/node/118
Λέξεις Κλειδιά
Λατινική ποίηση, Kάτουλλος, Οράτιος, Βεργίλιος, Οβίδιος, Ιστορία της ρωμαϊκής λογοτεχνίας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 70 | 2,5 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 112 | 4 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται στην τελική γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Λ. Τρομάρας, Κάτουλλος, Θεσ/νικη 2001.
Κ. Γρόλλιου, Οράτιος, Οι Ωδές, Αθήνα 1986κεξξ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Θ. Παπαγγελή, Η Ποιητική των Ρωμαίων Νεωτέρων, Αθήνα 1994
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016