Τίτλος | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ι:ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΝΔΟΕΡΩΠΑΪΚΗ ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ / GREEK LANGUAGE I:FROM INDO-EUROPEAN TO THE END OF THE CLASSICAL PERIOD |
Κωδικός | ΓΛΩ302 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600000715 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 518
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 5 |
Τίτλος | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ι:ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΝΔΟΕΡΩΠΑΪΚΗ ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127738
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. Γιαννάκης Γ.(Α-ΜΑ) | Γεώργιος Γιαννάκης |
2. Καραλή Μ.(ΜΕ-Ω) | Μαρία Καραλή |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 11:00 έως 13:30 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 18:30 έως 21:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127738
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
- eLearning (Moodle):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι είναι οι ακόλουθοι:
(α) Να κατανοήσουν οι φοιτητές/τριες τα βασικά χαρακτηριστικά για την προέλευση και διαμόρφωση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την ιστορική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας από τις απαρχές έως το τέλος της κλασικής περιόδου. Επιμέρους ενότητες: μεθοδολογικά ζητήματα για τη μελέτη της ιστορίας της ελληνικής, προϊστορική και ιστορική περίοδος της ελληνικής, οι πηγές, η γραφή, διάλεκτοι και διαλεκτική γεωγραφία, λογοτεχνικές γλώσσες, δομικά χαρακτηριστικά της κλασικής ελληνικής .
Λέξεις Κλειδιά
ιστορική γλωσσολογία, ελληνική γλώσσα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Powerpoint, ανάρτηση διδακτικού υλικού στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 56 | 2 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 84 | 3 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 140 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στο μάθημα διανέμεται εναλλακτικά ένα από τα βιβλία (α) Α.-Φ. Χριστίδης (επιμ.), Ιστορία της ελληνικής γλώσσας: Από τις αρχές έως την ύστερη αρχαιότητα (β΄ έκδοση, 2014) και (β) L. R. Palmer, Η αρχαία ελληνική γλώσσα (2015).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Στον οδηγό του μαθήματος παρέχεται πρόσθετη βιβλιογραφία
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016