Τίτλος | ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ / LANGUAGE EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES |
Κωδικός | ΓΛΩ394 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280000657 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 36
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Γλωσσολογίας | Κατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127747
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 13 πκ (104) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 18:30 έως 21:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127747
- eLearning (Moodle):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
- ΓΛΩ304 ΓΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΙΙ:ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι είναι οι ακόλουθοι:
(α) Να αποκτήσουν οι φοιτητές μια γενικότερη αντίληψη για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν οι Νέες Τεχνολογίες στη διδασκαλία της γλώσσας.
(β) Να κατανοήσουν τις αλλαγές που συνεπάγονται οι αλλαγές στην αναπαράσταση του νοήματος στη διδασκαλία των γλωσσών.
(γ) Να μπορούν να σχεδιάζουν μαθήματα (διδασκαλία της γλώσσας) με την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών.
(δ) Να μπορούν να οργανώνουν μικρής έκτασης έρευνες και επιστημονικού τύπου εργασίες στον εν λόγω επιστημονικό χώρο.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίες και Επικοινωνίας εκλαμβάνονται συνήθως ως τα μέσα που θα συνεισφέρουν είτε στην καλύτερη μελέτη της γλώσσας (π.χ. σώματα κειμένων) είτε στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία των γλωσσών (π.χ. εκπαιδευτικό λογισμικό). Αυτή είναι η μία όψη του πράγματος, η οποία εξετάζεται και στο συγκεκριμένο μάθημα. Η άλλη όψη του πράγματος, το γεγονός δηλαδή ότι οι υπολογιστές είναι πρωτίστως μέσα Τεχνολογικά Διαμεσολαβημένης Επικοινωνίας, οι συνέπειες που αυτό έχει στην αναπαράσταση του νοήματος και στο περιεχόμενο του γραμματισμού εξετάζεται πολύ πιο σπάνια. Αυτή είναι η δεύτερη πλευρά του ζητήματος που εξετάζεται στο μάθημα. Δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο να συνδεθεί ο νέος με τον παλιότερο κόσμο της επικοινωνίας (γραφή, έντυπο), να εντοπιστούν τα κοινά και οι ιδιαιτερότητες και να εκτιμηθούν οι συνέπειες για το περιεχόμενο της γλωσσικής εκπαίδευσης, σήμερα.
Λέξεις Κλειδιά
Νέες ΤΕχνολογίες και διδασκαλία της γλώσσας, πολυγραμματισμοί, Νέοι γραμματισμοί
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 28 | 1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 56 | 2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Προτείνεται το βιβλίο: Κουτσογιάννης, Δ. (2011). Εφηβικές πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού και ταυτότητες. ΘΕσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αναρτάται στο e-learning αναλυτική βιβλιογραφία
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-01-2017