Τίτλος | ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ (ΑΡΧΕΣ-1789) / MODERN GREEK POETRY, PROSE AND THEATRE |
Κωδικός | ΝΕΦ202 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280000957 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 463
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 5 |
Τίτλος | ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ (ΑΡΧΕΣ-1789) |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600127767
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. Μαρκομιχελάκη Τ.(ΠΕ-Ω) | Αναστασία Μαρκομιχελάκη |
2. Μαρκομιχελάκη.(Α-ΚΑ) | Αναστασία Μαρκομιχελάκη |
3. Σταυρακοπούλου Σ.(ΚΕ-ΠΑ) | Σωτηρία Σταυρακοπούλου |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 08:30 έως 11:00 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 08:30 έως 11:00 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 11:00 έως 13:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
- Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127767
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: lit.auth.gr
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
-Να εξετάζουν τους πρώτους αιώνες της νεοελληνικής λογοτεχνίας σε σχέση με τα αισθητικά, πολιτισμικά, πολιτικά και κοινωνικά συμφραζόμενα της εποχής.
-Να αναγνωρίζουν τα κυριότερα κείμενα που διδάχτηκαν και να μπορούν να τα τοποθετούν στον χώρο και τον χρόνο.
-Να επιχειρούν ερμηνείες και να προσεγγίζουν συγγραφείς και αντιπροσωπευτικά κείμενα της παλαιότερης νεοελληνικής λογοτεχνίας.
-Να αποδίδουν τα κείμενα αυτά σε δόκιμο νεοελληνικό λόγο.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Παράδοση: Διδάσκεται η ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας από τις αρχές ώς τα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης και τη στερέωση του Νεοελληνκού Διαφωτισμού. Επίσης, διδάσκεται η επιλογή αποσπασμάτων από έμμετρα και πεζά κείμενα της περιόδου αυτής. Ειδικότερα, βλ. αναλυτικές πληροφορίες μαθήματος αναρτημένες στις διαδικτυακές μερίδες των διδασκόντων.
Βάση των μαθημάτων: (1)Για το ιστορικογραμματολογικό μέρος, τα αντίστοιχα κεφάλαια Ιστοριών της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (κατά προτίμηση, του Λίνου Πολίτη) και το εισαγωγικό εγχειρίδιο του Γ. Κεχαγιόγλου "Από τον ύστερο Μεσαίωνα ώς τον 18ο αι..." (2) Για τα έμμετρα κείμενα η "Ποιητική Ανθολογία" του Λίνου Πολίτη (βιβλία Α΄-Δ΄, εκδ. Δωδώνη), στην αναρτημένη επιλογή της διαδικτυακής μερίδας www.lit.auth.gr/node/119 (φάκελοι 1-13), ενώ για τα πεζά κείμενα η "Πεζογραφική Ανθολογία" του Γ. Κεχαγιόγλου (τ. 1, εκδ. Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών) και το Γλωσσάρι τoυ τ. 2 της ίδιας ανθολογίας, αναρτημένο στην παραπάνω διαδικτυακή μερίδα.
Λέξεις Κλειδιά
ποίηση, θέατρο, στιχουργία, ιστορία λογοτεχνίας, Μεσαίωνας, Αναγέννηση, Μπαρόκ, Kλασικισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 14 | 0,5 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 84 | 3 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 140 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτή ή προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Η γραπτή δοκιμασία αξιολόγησης απαρτίζεται τόσο από ερωτήματα σύντομης απάντησης όσο και από ερωτήματα ανάπτυξης όπου εξετάζεται η συντακτική και γραμματική ικανότητα των φοιτητών. Η προφορική δοκιμασία αξιολόγησης συνίσταται σε ερωτήματα σύντομης απάντησης καθώς και σε γλωσσικό, μερικό και θεματικό έλεγχο πάνω σε κείμενα
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Γ. Κεχαγιόγλου, Πεζογραφική Ανθολογία. Αφηγηματικός γραπτός νεοελληνικός λόγος, τόμ. 1: Από τα τέλη του Βυζαντίου ως τη Γαλλική Επανάσταση, Α.Π.Θ./Ι. Ν. Σ. , 2001, Κ. Ε.: 3239
2) Γ. Κεχαγιόγλου, Από τον ύστερο Μεσαίωνα ως τον 18ο αιώνα. Εισαγωγή στα παλιότερα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Ι. Ν. Σ. , 2009. Κ.Ε.:3362
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πρόσθετες εισαγωγικού χαρακτήρα μελέτες για τον "Διγενή Ακρίτη", τον "Λίβιστρο", τον "Απόκοπο", τον "Ερωτόκριτο", και τα έργα του Γ. Χορτάτση.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-02-2018