Τίτλος | Ισλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη) / Islamic History and Theology II (Modern) |
Κωδικός | Υ201 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Μαρίνα άννα Πυροβολάκη |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012627 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 77
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 2 | 1 | 5 |
Τίτλος | Ισλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη) |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600127801
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127801
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το μάθημα είναι σε θέση να γνωρίζουν τους λόγους και τις αιτίες των ποικίλων θρησκευτικο-πολιτικών τάσεων εντός του Ισλάμ από τον 15ο αιώνα έως τα τέλη του 19ου αιώνα.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την ιστορία του ισλαμικού κόσμου κατά τους Μέσους Χρόνους και την Πρώιμη Νεοτερικότητα, καλύπτοντας την περίοδο από το 13ο αιώνα μέχρι περίπου το 1800, και δίνοντας έμφαση στην ιστορική εξέλιξη της Εγγύς και Μέσης Ανατολής. Η υπό εξέταση περίοδος ξεκινάει από την καταστροφή του αραβικού χαλιφάτου μαζί με τη Βαγδάτη από τους Μογγόλους το 1258, σημαδεύεται από την ανάδυση μη αραβικών δυναστειών (Μαμελούκοι, Οθωμανοί, Σαφαβίδες), και τροφοδοτεί την αποκρυστάλλωση των δογματικών και θεολογικών διαφορών ανάμεσα στο σουνιτικό και σιϊτικό Ισλάμ, καθώς και την εμφάνιση ευσεβιστικών κινημάτων όπως ο ουχαμπιτισμός.
Λέξεις Κλειδιά
Ισλαμ, Θεολογία, Μεσαιωνας, Πρώιμη Νεοτερικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση Power Points κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Συνεργασία μέσω E-Mails.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 65 | 2,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 40 | 1,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 18 | 0,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 2 | 0,1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι γραπτές ή προφορικές ή με μορφή εργασίας. Ο βαθμός συμμετοχής στην τάξη συνυπολογίζεται στην τελική αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η. Inalcık (1995), Η Οθωμανική Αυτοκρατορία: Η Κλασική Εποχή, 1300-1600, Αλεξάνδρεια Διδάσκων: Παναγιώτης Παχής / Ανάθεση / ΠΔ407
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2018