Τίτλος | Ιερός Χώρος, Τέχνη και Αρχιτεκτονική / Sacred Space, Art and Architecture |
Κωδικός | Υ403 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Γλυκερία Χατζούλη |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012645 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 49
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 4 | 2 | 5 |
Τίτλος | Ιερός Χώρος, Τέχνη και Αρχιτεκτονική |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600127810
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600127810
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: www.theo.auth.gr
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γνώση Ελληνικών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να αντιλαμβάνονται την εννοιολόγηση του Ιερού χώρου, της τέχνης και της αρχιτεκτονικής, να αντιλαμβάνονται την συνύπαρξη της χριστιανικής και μουσουλμανικής αρχιτεκτονικής τέχνης σε κοινούς τόπους, να εντοπίζουν διαφοροποιήσεις και ομοιότητες καθώς και και τα πολλά παραδείγματα διαμοιρασμού και αμοιβαιότητας αλλά και διαχωρισμού ή διαίρεσης που προσφέρει ο μεσογειακός χώρος.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Ομαδική εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζεται η εννοιολόγηση του Ιερού χώρου, της τέχνης και της αρχιτεκτονικής. Παραδείγματα χριστιανικής και μουσουλμανικής αρχιτεκτονικής και θρησκευτικής τέχνης διακρίνονται σε τόπους συνύπαρξης και αμοιβαιότητας. Διαφοροποιήσεις και ομοιότητες εντοπίζονται σε συγκεκριμένα παραδείγματα και γεωγραφικά πλαίσια ως προς την αξιοποίηση και ανάδειξη του ιερού χώρου.
Σκοπός του μαθήματος είναι να αντιληφθούν οι φοιτητές ότι ο μεσογειακός χώρος προσφέρει πολλά παραδείγματα διαμοιρασμού και αμοιβαιότητας αλλά και διαχωρισμού ή διαίρεσης.
Λέξεις Κλειδιά
Ιερος χώρος, τέχνη, αρχιτεκτονική, θρησκεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 91 | 3,6 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 31 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορικές Εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τζόναθαν Μπλούμ και Σήλα Μπλέρ, Ισλαμικές τέχνες, έκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 1999.
Henri Stierlin, Ισλαμική τέχνη. Η εξάπλωση του Περσικού ρυθμού από το Ισπαχάν μέχρι το Τατζ Μαχάλ, έκδ. Καρακώτσογλου, Αθήνα 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2018