Τίτλος | ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΙΙ / PROBLEMS OF INTERTEXTUAL RELATIONS I Ι |
Κωδικός | ΓΣΓ288 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280001019 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας | Κατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΙΙ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600131742
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 18:30 έως 21:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600131742
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με την κριτική θεωρία της Πολιτισμικής Κινητικότητας, η οποία έχει απολύτως πρόσφατα προταθεί από τον Stephen Greenblatt. Οι φοιτητές θα εκτεθούν στις ιστορικιστικές προϋποθέσεις και καταβολές της θεωρίας, και στη συνέχεια θα ασκηθούν στις τεχνικές της ακαδημαϊκής παρουσίασης, γραπτής και προφορικής, πολλών εργασιών όπου θα εφαρμόζουν τη θεωρία σε διάφορα ευρωπαϊκά μυθιστορήματα. Στο παρόν εξάμηνο αυτά περιλαμβάνουν τα εξής: Ντοστογιέφσκι, Ο Ηλίθιος· Γκρην, Η δύναμις και η δόξα· Μπελ, Ομαδικό πορτρέτο με μια κυρία.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα παρακολουθεί την παρουσία του Charles Baudelaire στα νεοελληνικά γράμματα από τον Αθηναϊκό Ρομαντισμό και εξής, στην «μπωντλαιρομανία» της ποιητικής γενιάς του 1920, έως τα ίχνη του στη σεφερική και υπερρεαλιστική ποιητική μέσα στη δεκαετία του 1930. Άξονα αποτελεί κυρίως η μεταφραστική πρόσληψη της ποιητικής συλλογής Les Fleurs du Mal (Τα Άνθη του Κακού, 1857) και των πεζόμορφων ποιημάτων του, Spleen de Paris. Petits Poèmes en Prose (Η μελαγχολία του Παρισιού. Μικρά ποιήματα σε πεζό, 1869), οι άμεσες ή έμμεσες διακειμενικές ενδείξεις, αλλά και οι αναφορές στο γάλλο ποιητή και στο έργο του, στο πλαίσιο του νεοελληνικού κριτικού λόγου αυτών των χρόνων. Η προσέγγιση συνδυάζει την εκ του σύνεγγυς ανάγνωση με την ένταξη ζητημάτων ποιητικής στο ιστορικογραμματολογικό πεδίο.
Λέξεις Κλειδιά
μοντερνικότητα, φευγαλεότητα, μελαγχολία και ιδανικό, περιπλάνηση, διπλός δεσμός, σύμβολο, αλληγορία, αστική τέχνη, μπωντλαιρομανία, επίδραση / πρόσληψη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
- ταινία
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 84 | 3 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
τελική γραπτή εξέταση και συνυπολογισμός της προαιρετικής εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Πολλαπλή βιβλιογραφία.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πολλαπλή βιβλιογραφία.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-04-2020