Τίτλος | ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΗ ΟΨΗ / TENSE AND ASPECT |
Κωδικός | Γλ2-490 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600007060 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΗ ΟΨΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600131895
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111) |
Ημερολόγιο | Dienstag 18:30 to 21:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600131895
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://www.enl.auth.gr/course.asp?Id=96
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=7111
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Προϋποτίθεται μια εξοικείωση με τα βασικά επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης (κυρίως μορφολογία, σύνταξη, σημασιολογία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα είναι σε θέση να περιγράψουν αρκετά χαρακτηριστικά της ρηματικής φράσης και της πρότασης (στην αγγλική και σε άλλες γλώσσες) και να τα αναλύσουν με βάση αρκετές σχετικές θεωρίες.
Πιο συγκεκριμένα, θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τα μορφοσυντακτικά χαρακτηριστικά των ρηματικών κατηγοριών και τη διαπλοκή τους, να επιχειρηματολογήσουν σε βάθος υπέρ ή κατά συγκεκριμένων αναλύσεων και να συσχετίσουν τα γλωσσικά δεδομένα με τη γλωσσολογική θεωρία. Οι φοιτητές αναμένεται να μπορούν να αναπτύξουν τις απόψεις τους προφορικά και γραπτά, με αναφορά τόσο σε εμπειρικά όσο και σε θεωρητικά επιχειρήματα.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο Χρόνος και η Ρηματική Όψη συχνά εξετάζονται ως μορφολογικές κατηγορίες που διαπλέκονται με προβλέψιμους τρόπους οι οποίοι επηρεάζουν τη σύνταξη και τη σημασιολογία μιας πρότασης. Το μάθημα εξετάζει συγκεκριμένα προβλήματα περιγραφής των κατηγοριών αυτών στην αγγλική και θέτει γενικότερα θεωρητικά ζητήματα σχετικά με τα διαγλωσσικά τους χαρακτηριστικά (τυπικά και ερμηνευτικά). Η έμφαση τίθεται σε ζητήματα όπως τα συντακτικά αποτελέσματα των επιλογών συγκεκριμένων ‘χρόνων του ρήματος’ και η σύγκριση των σχετικών δεδομένων της αγγλικής, της ελληνικής και άλλων γλωσσών σε συντακτικά περιβάλλοντα που καλύπτουν πολλά είδη κύριων και δευτερευουσών προτάσεων. Οι φοιτητές θα κληθούν να αναλύσουν δεδομένα που τους είναι ήδη γνωστά με όρους συγκεκριμένων θεωρητικών προβλέψεων. Τα ζητήματα που θα εξεταστούν περιλαμβάνουν τα εξής:
• Τα συστήματα Χρόνου και Ρηματικής Όψης διαγλωσσικά
• Λεξική και γραμματική ρηματική όψη: ορισμοί, ορολογία, διαπλοκή
• Θεωρίες χρόνου: ορισμοί και ορολογία
• Η περιγραφή των "χρόνων" της αγγλικής (συμπεριλαμβανομένων κατηγοριών όπως το παρόν, το παρελθόν, το μέλλον, ο παρακείμενος και το εξελισσόμενο)
• Η διαπλοκή χρόνου-όψης-τροπικότητας
• Συντακτικές και σημασιολογικές επιπτώσεις των επιλογών χρόνου-όψης-έγκλισης/τροπικότητας
• H θεωρία της γραμματικοποίησης και η περιοχή των χρόνου-όψης-έγκλισης/τροπικότητας
• Σύνθετες κατηγορίες / Πέρα από το χρόνο και τη ρηματική όψη
Λέξεις Κλειδιά
Χρόνος, Όψη, Έγκλιση, ρηματικές κατηγορίες, τροπικότητα, ποιόν της ενέργειας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | ✓ | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 108 | ✓ | |||
Εξετάσεις | 3 | ||||
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προαιρετικές εργασίες και τελική γραπτή εξέταση. Όλα τα κριτήρια αναφέρονται ρητά στην ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
BINNICK, R. I. 1991. Time and the Verb: A Guide to Tense and Aspect. Oxford University Press.
BINNICK, R. I. 2006. “Aspect and Aspectuality.” In B. Aarts & A. McMahon (eds) The Handbook of English Linguistics. Blackwell, 244-268.
BYBEE, J. L. & Ο. DAHL. 1989. The Creation of Tense and Aspect Systems in the Languages of the World. Studies in Language 13.1: 51-103.
BYBEE, J. L., R. D. PERKINS & W. PAGLIUCA. 1994. The Evolution of Grammar: Tense, Aspect and Modality in the Languages of the World. Chicago & London: The University of Chicago Press.
COMRIE, B. 1976. Aspect. Cambridge University Press.
COMRIE, B. 1985. Tense. Cambridge University Press.
DAHL, O. 1985. Tense and Aspect Systems. Oxford: Blackwell.
DAHL, O. 2000. Tense and Aspect in the Languages of Europe. Berlin & New York: Mouton de Gruyter.
DECLERCK, R., (in cooperation with S. REED & B. CAPELLE). 2006. The grammar of the English verb phrase. Vol. 1: The grammar of the English tense system: A comprehensive analysis. Berlin & New York: Mouton de Gruyter.
DEPRAETERE, I. & C. LANGFORD. 2012. Advanced English Grammar: A Linguistic Approach. London & New York: Continuum.
DEPRAETERE, Ilse & S. REED. 2006. “Mood and Modality in English.” In B. Aarts & A. McMahon (eds) The Handbook of English Linguistics. Blackwell, 269-290.
DRYER, M. S. & M. HASPELMATH (eds.) 2013. The World Atlas of Language Structures Online. Leipzig: Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology. (Available online at http://wals.info).
HORNSTEIN, N. 1990. As Time Goes By: Tense in Universal Grammar. Cambridge, Mass.: MIT Press.
HUDDLESTON, R. 2002. The Verb. In R. HUDDLESTON & G. K. PULLUM The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge University Press, pp. 71-212.
KEARNS, K. 2000. Semantics. Hampshire & New York: Palgrave Macmillan.
ROTHSTEIN, S. D. (ed.) 2008. Theoretical and Crosslinguistic Approaches to the Semantics of Aspect. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins.
SAEED, J. I. 2016. Semantics. 4th Edition. Wiley Blackwell.
SALKIE, R. 2010. Will: tense or modal or both? English Language & Linguistics, 14 (2): 187-215.
SMITH, C. S. 1997. The Parameter of Aspect. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
TSANGALIDIS, A. 1999. WILL and THA: A Comparative Study of the Category Future. Thessaloniki: University Studio Press.
ΤΖΕΒΕΛΕΚΟΥ, Μ., Α. ΤΣΑΓΓΑΛΙΔΗΣ & Α. ΨΑΛΤΟΥ-JOYCEY. 2012. To χρονικό σύστημα της νέας ελληνικής: Μελέτες από τη σκοπιά της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
WILLIAMS, C. 2002. Non-progressive and progressive aspect in English. Fasano: Schena Editore.
ZIEGELER, D. 2006. Interfaces with English Aspect: Diachronic and Empirical Studies. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-02-2020