Τίτλος | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: ΠΕΖΟΣ ΛΟΓΟΣ / WORKSHOP IN CRITICAL WRITING: FICTION |
Κωδικός | Λογ5-127 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600007076 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 111
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: ΠΕΖΟΣ ΛΟΓΟΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600131906
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. a | Σοφία Εμμανουηλίδου |
2. b | Ευθυμία Γιαννοπούλου |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 4 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 08:30 έως 11:00 |
Κτίριο | Νέα πτέρυγα Φιλοσοφικής (Αναγνωστήριο) |
Όροφος | Υπόγειο 2 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 01 (139) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 08:30 έως 11:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600131906
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://www.enl.auth.gr/course.asp?Id=55
- eLearning (Moodle):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Κανένα προαπαιτούμενο.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
•Εξοικείωση σε μεθόδους αναλυτικής προσέγγισης του διηγήματος.
•Εξοικείωση στη βασική ορολογία που χρησιμοποιείται στην ανάλυση πεζών λογοτεχνικών κειμένων
•Άσκηση για την απόκτηση δεξιοτήτων στην αντιμετώπιση λογοτεχνικών κειμένων σε σχέση με τα κοινωνιο-ιστορικά συμφραζόμενα
•΄Ασκηση στη δόμιση ενός μελετήματος λογοτεχνικής κριτικής, σχεδιάζοντας τη θεματική εστίαση και την υποστήριξή της με παραδείγματα παρμένα απο μια επιλογή μικρών κειμένων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό φέρνει τους φοιτητές/τριες σε επαφή με το λογοτεχνικό είδος του πεζού λόγου και με τα νοήματα και όρους της κριτικής που χρησιμοποιούνται στην ερμηνεία ενός αφηγηματικού κειμένου. Επίσης διδάσκει πώς να δομίσει ο φοιτητής/τρια ένα γραπτό κείμενο ερμηνείας λογοτεχνικών κειμένων. Δοκιμαστικές αναλύσεις διαφόρων μορφών διηγημάτων θα γίνουν στην τάξη με έμφαση στο γεγονός ότι το νόημα δομείται από τον κάθε επιμέρους αναγνώστη. Κριτικές απόψεις σε σχέση με τη θέση του παρατηρητή, την πλοκή, το θέμα, την αλληγορία και το συμβολισμό, καθώς και το ρεαλισμό έναντι στη φαντασία, θα σχολιαστούν μέσα από το πλαίσιο των προσωπικών αναγνώσεων του κάθε διηγήματος. Επιπλέον οι φοιτητές/τριες θα διδαχτούν και θα εξεταστούν στην παρουσίαση μιας γραπτής ερμηνείας πάνω σε ένα λογοτεχνικό κείμενο πεζού λόγου.
Λέξεις Κλειδιά
Πεζός λόγος, αφήγηση, πραγματικότητα, ερμηνεία, ανάγνωση, ιδεολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ με διάφορους τρόπους: πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους (ebooks και eJournals), προβολές στην τάξη, ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την απόδοση του φοιτητή/ήτριας,επικοινωνία με διδάσκοντα/ουσα, χρήση powerpoint κατά τη διάρκεια του μαθήματος, χρήση Moodle για διαδραστικές ασκήσεις με τους/τις φοιτητές/ήτριες και για επικοινωνία.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Σεμινάρια | 60 | 2,4 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εργαστηριακή Άσκηση | 50 | 2 | ✓ | ✓ | ✓ |
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 20 | 0,8 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται ανάλογα με τον/την διδάσκοντα/διδάσκουσα:
α) Δύο εργασίες ως γραπτή εξέταση μέσα στην τάξη (20% + 20%), συμμετοχή και έργο στην τάξη (10%) και τελική εξέταση (50%)
ή
β) Δύο εργασίες, ως γραπτή εξέταση μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (20%) και η άλλη ως εργασία γραμμένη στο σπίτι (κατόπιν συνεχούς επίβλεψης και παρακολούθησης από τον διδάσκοντα/σκουσα) (20%), συμμετοχή και έργο στην τάξη (10%), και επιπλέον τελικό γραπτό διαγώνισμα (50%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Kate Chopin, “The Story of an Hour”
William Faulkner, “A Rose for Emily”
Extract from Jane Austen, Pride and Prejudice
Extract from Helen Fielding, Bridget Jones’s Diary
Katherine Mansfield, “Miss Brill”
Elizabeth Bowen, “The Demon Lover”
Ernest Hemingway, “Hills like Elephants”
Extract from Henry Fielding, Tom Jones
Extract from Andrea Levy, The Long Song
Charlie Fish, “Death by Scrabble”
Dorothy Richardson, “Death”
Extract from Virginia Woolf, To the Lighthouse
Guy de Maupassant, “Moonlight”
Extract from Jane Austen, Pride and Prejudice
Ernest Hemingway, “Cat in the Rain”
Gabriel Garcia Marquez, “A Very Old Man with Enormous Wings: A Tale for Children”
Charles Perrault, “Little Red Riding Hood”
Angela Carter, “The Company of Wolves”
Extract from James Joyce, “The Dead”
Εxtract from Joseph Conrad, Heart of Darkness
Extract from Charlotte Bronte, Jane Eyre
Robert Coover, “The Babysitter”
Extract from Hanif Kureishi, The Buddha of Suburbia
Jorge Luis Borges, “Borges and I”
Jamaica Kincaid, “Girl”
Kamila Shamsie, “Our Dead, Your Dead”
John Updike, “A & P”
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2020