Τίτλος | ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ / MODERNISM AND THE ENGLISH NOVEL |
Κωδικός | Λογ6-436 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600006634 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600131912
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 13:30 έως 16:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600131912
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://www.enl.auth.gr/course.asp?Id=98
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=6073
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το πέρας της διδασκαλίας οι φοιτητές/τριες του μαθήματος θα πρέπει
•να έχουν αποκτήσει γνώση σχετική με το επιστημολογικό ερώτημα στη καρδιά του Μοντερνισμού (πώς ένα λογοτεχνικό κείμενο αναπαριστά την πραγματικότητα)
•να έχουν κατανοήσει επαρκώς το ιδεολογικό υπόβαθρο του Μοντερνισμού γενικά και, πιο συγκεκριμένα, της σχέσης του μοντερνιστικού μυθιστορήματος με τους λόγους του ιμπεριαλισμού, του κοινωνικού φύλου και της φυλής όπως αυτοί βιώνονται στην Ευρώπη των αρχών του εικοστού αιώνα
•να έχουν γνωρίσει τη συζήτηση γύρω απο την πρόσφατη προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της έννοιας του Μοντερνισμού και τον αναπόφευκτο πλουραλισμό που πια την ορίζει.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό ασχολείται με τις αφηγηματικές τεχνικές μυθιστορημάτων του Μοντερνισμού και των τρόπων με τους οποίους αυτές ανατρέπουν τη λειτουργία της γραφής και της ανάγνωσης όπως ορίστηκαν απο τον κλασσικό Ρεαλισμό του δέκατου ένατου αιώνα. Επικεντρώνεται σε μυθιστορήματα των Joseph Conrad, James Joyce, Virginia Woolf και Jean Rhys και ερευνά, συγκεκριμένα, ερωτήματα που έχουν τεθεί σχετικά με τις ιδεολογικές βάσεις των αφηγηματικών πειραμάτων του Μοντερνισμού. Για το λόγο αυτό αναλύει επίσης θεωρητικά κείμενα κριτών και υπερασπιστών του Μοντερνισμού, όπως αυτά των Woolf, Georg Lukacs και Bertolt Brecht.
Λέξεις Κλειδιά
μοντερνισμός, νεωτερικότητα, κειμενικός πειραματισμός, αισθητική, ιμπεριαλισμός, γυναικεία γραφή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και οπτικοακουστικού υλικού κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Χρήση Moodle στην πλατφόρμα του E-Learning για διαδραστικές ασκήσεις με τους/τις φοιτητές/τριες, ανάρτηση σημαντικού υλικού του μαθήματος και συνδέσμων με δίκτυα και ιστοσελίδες σχετικών με τις θεματικές και τους στόχους του μαθήματος, ανάρτηση οπτικού υλικού και παρουσιάσεων των φοιτητών/τριών, κατάθεση εργασιών για έλεγχο λογοκλοπής και ανατροφοδότηση, διεργασία κουίζ καθώς και για επικοινωνία.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 117 | 4,7 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 5 | 0,2 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 5 | 0,2 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 13 | 0,5 | ✓ | ||
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
H αξιολόγηση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:
* (προαιρετικός)Παρουσίαση στην τάξη, συγγραφή δοκιμίου στο σπίτι (50% της συνολικής βαθμολογίας) και τελική εξέταση(το άλλο 50% της συνολικής βαθμολογίας), ή
* μόνο εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Modernism/Modernity
- Armstrong, Tim. Modernism: A Cultural History. Cambridge: Polity Press, 2005. (PS228.M63A76)
- Bradbury, Malcolm and James McFarlane, eds. Modernism: A Guide to European Literature 1890-1930. Harmondsworth: Penguin Books, 1991. (see especially chapters 1, 2 and 6) (PN56.M54M6)
- Brooker, Peter, ed. Modernism/Postmodernism. London and New York: Longman, 1992. (PN771.M6175)
- Butler, Christopher. Early Modernism: Literature, Music and Painting in Europe 1900-1916. Oxford: Clarendon Press, 1994. (focus on the relationship between modernist literature and art) (NX542.B88)
- DeKoven, Marianne. “The Politics of Modernist Form”. New Literary History 23.3 (summer 1992): 675-90. (a must) (*)
- Hayman, David. Re-forming the Narrative: Towards a Mechanics of Modernist Fiction. Ithaca: Cornell U P, 1987. (PN3383.N35H38)
- Kolocotroni, Vassiliki, Jane Goldman and Olga Taxidou, eds. Modernism: an Anthology of Sources and Documents. Edinburgh: Edinburgh U P, 1998. (an excellent reader, which makes available excerpts from seminal texts on the emergence of modernism, its aesthetics, its formulations and its manifestos)
- Levenson, Michael, ed. The Cambridge Companion to Modernism. New York: Cambridge U P, 1999. (see especially Michael Bell’s “The Metaphysics of Modernism”: accessible and useful / David Trotter’s “The Modernist Novel”: a useful and brief account of modernist novel writing) (PN56.M54C36)
- Nicholls, Peter. Modernisms: A Literary Guide. London: Macmillan, 1995. (PN56.M54N53)
- Stevenson, Randall. Modernist Fiction. New York: Prentice Hall, 1997. (PR888.M63S74)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2020