Τίτλος | ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΤΟ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ / AMERICAN THEATER: FROM PROPAGANDA TO MELODRAMA |
Κωδικός | Λογ7-365 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600007504 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΤΟ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600131918
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 11:00 έως 13:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600131918
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: www.enl.auth.gr
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=7126
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα
• εξικοιωθούν με τον ρόλο του θεάτρου σαν ένα ισχυρό πολιτικό και ιδεολογικό εργαλείο στην αμερικανική κοινωνία του 19ου αιώνα καθώς θα μελετήσουν τόσο την αισθητική όσο και την ιδεολογία του μελοδράματος μέσα από θεατρικά έργα που περιστρέφονται γύρω από φλέγοντα θέματα της εποχής όπως πολιτική προπαγάνδα και εθνική ταυτότητα, δουλεία, ο μύθος της αμερικανικής Δύσης, η θέση της γυναίκας, ταξικές και φυλετικές διακρίσεις.
• μελετήσουν το κοινωνικο-πολιτικό και πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής που ανέδειξε το μελόδραμα
• αναπτύξουν βασικές δεξιότητες μέσα από την ανάλυση κειμένων, γραπτές και προφορικές εργασίες.
• αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα μέσα από συγκρίσεις και παραλληλισμούς με τη σύγχρονη κοινωνία και την επίδραση του μελοδράματος (θεατρικό, τηλεοπτικό, κινηματογραφικό) στην ψυχολογία και νοοτροπία του ευρύτερου κοινού.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μέσα από το συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές θα γνωρίσουν το μελόδραμα σαν το πιο επιτυχημένο θεατρικό είδος στην Αμερική του 19ου αιώνα. Θα μελετήσουν μερικά από τα πιο γνωστά μελοδράματα της εποχής, όπως το The Contrast (1787)του Royall Tyler, το Uncle Tom’s Cabin (1852) του George A. Aiken, το Fashion (1845) της Anna Cora Mowatt, το My Partner (1879) του Bartley Campbell, και άλλα.
Λέξεις Κλειδιά
Αμερικανικό θέατρο, κοινωνία, μελόδραμα, ιδεολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 98 | 3,9 | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 24 | 1,0 | |||
Εξετάσεις | 28 | 1,1 | |||
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Barefoot, Guy. Gaslight Melodrama: from Victorian London to 1940s Hollywood.
Brooks, Peter. The Melodramatic Imagination.
Cavell, Stanley. Contesting Tears: the Hollywood Melodrama of the Unknown
Woman.
Gerould, Daniel C. American Melodrama.
Grimsted, David. Melodrama Unveiled: American Theatre and Culture, 1800-1850.
Hays, Michael. Melodrama: The Cultural Emergence of a Genre.
Kaplan, E. Ann. Motherhood and Representation: the mother in popular culture and
melodrama.
Karnick, Kristine Brunovska. Classical Hollywood Comedy.
Landy, Marcia. Imitations of Life: a reader on film & television melodrama.
McConachie, Bruce A. Melodramatic Formations: American Theatre and Society,
1820-1870.
Mason, Jeffrey D. Melodrama and the Myth of America.
Πατσαλίδης, Σάββας. Μελόδραμα Ειδολογικοί και Ιδεολογικοί Μετασχηματισμοί.
Randall, Charles H. Hisses, boos & cheers; or, a practical guide to the planning,
producing, and performing melodrama.
Williams, Linda. Playing the Race card: melodramas of Black and white from Uncle
Tom to O. J. Simpson.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-02-2020