Τίτλος | Πρώιμη ιστορική και αρχαϊκή περίοδος / Early historical and Archaic period |
Κωδικός | ΑΚΛ 701 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Ιστορίας και Αρχαιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600015923 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ στην Αρχαιολογία, Τέχνη και Πολιτισμό 2024-2025
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κλασική Αρχαιολογία | Υποχρεωτικό | Χειμερινό/Εαρινό | - | 15 |
Τίτλος | Πρώιμη ιστορική και αρχαϊκή περίοδος |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Class ID | 600134414
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600134414
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα
(1) αποκτήσουν γενικές γνώσεις του υλικού πολιτισμού των πρώιμων ιστορικών και αρχαϊκών χρόνων,
(2) μελετήσουν τα τέχνεργα και τις αρχαιολογικές θέσεις σε συνδυασμό με τις γραπτές μαρτυρίες,
(3) κατανοήσουν το καλλιτεχνικό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο του υλικού πολιτισμού της αρχαϊκής εποχής,
(4) παρουσιάσουν σημαντικά μνημεία της αρχαϊκής εποχής,
(5) είναι σε θέση να συζητήσουν τη διαπολιτισμική διάδραση των πρώιμων ιστορικών και αρχαϊκών χρόνων και τις επιπτώσεις της στον υλικό πολιτισμό.
(6) εξασκηθούν στην προφορική και γραπτή παρουσίαση των ιδεών και επιχειρημάτων τους.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η πρώιμη ιστορική (1000-700 π.Χ.) και αρχαϊκή (700-480 π.Χ.) περίοδος περιλαμβάνει τους αιώνες κατά τους οποίους σταδιακά διαμορφώθηκε και αποκρυσταλλώθηκε ο ελληνικός κόσμος. Από τον 10ο έως τον 8ο αιώνα π.Χ. παρατηρείται μία ανάκαμψη στον ελλαδικό χώρο καθώς και νέες μορφές κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης. Η μεγάλη ώθηση συντελείται από το β΄ μισό του 8ου αιώνα π.Χ. με την ανάπτυξη των πόλεων-κρατών και την εξάπλωση των Ελλήνων στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα με την ίδρυση αποικιών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αναπτύσσεται η πολιτική και η πολιτιστική ζωή η οποία αντανακλάται σε διάφορους τομείς του υλικού πολιτισμού. Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται ζητήματα που σχετίζονται με τη γένεση και την εξέλιξη της πόλης-κράτους, την ίδρυση και την οργάνωση των τοπικών και πανελλήνιων ιερών, την πολεοδομική οργάνωση, τις ταφικές πρακτικές, την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής, της πλαστικής, της κεραμικής, της μεταλλοτεχνίας, της μικροτεχνίας. Εξετάζονται επίσης οι σχέσεις των Ελλήνων με γειτονικούς λαούς, συζητούνται ερμηνευτικά ζητήματα σε σχέση με τις πολιτικές και κοινωνικές δομές, και θέματα οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης. Επιπλέον οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν και να εμβαθύνουν σε επιμέρους τομείς με επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Επιλεγμένη βιβλιογραφία
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 45 | ✓ | ✓ | ||
Σεμινάρια | 120 | ✓ | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 75 | ||||
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 30 | ✓ | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 180 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 450 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών και των φοιτητριών θα βασίζεται σε γραπτή εργασία και την παρουσίασή της (80%), στην ενεργό συμμετοχή τους στις εκπαιδευτικές επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία καθώς και στη δυνατότητά τους να επιχειρηματολογούν και να απαντούν σύνθετες ερωτήσεις που αφορούν στη βιβλιογραφία (20%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2018