Τίτλος | ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ / PHONOLOGY |
Κωδικός | Γλ2-335 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600007228 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600138485
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 4 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 16:00 έως 18:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600138485
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=3822
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/τές θα πρέπει:
- να έχουν αποκτήσει ένα καλό γενικό υπόβαθρο στη φωνολογία
- να έχουν εξοικειωθεί με διάφορες βασικές φωνολογικές έννοιες
- να είναι σε θέση να προσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο η φωνολογία έχει εξελιχθεί ως κλάδος μέσα στο χρόνο, π.χ. από τους γραμμικούς στους αυτοτεμαχιακούς κανόνες ή από τους κανόνες στους περιορισμούς της Θεωρίας του Βέλτιστου
- να έχουν εκτεθεί σε δεδομένα από πολλές γλώσσες, προκειμένου να αποκτήσουν μια ιδέα για την ποικιλομορφία των φαινομένων στις διάφορες γλώσσες
- να έχουν μάθει πώς να σκέφτονται φωνολογικά
- να έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα προσφέρει μια ολοκληρωμένη εισαγωγή στις βασικές έννοιες και αρχές της φωνολογικής ανάλυσης. Αρχικά εξηγούνται έννοιες όπως η ποικιλία, η κατανομή, η σχέση λειτουργικής αντίθεσης και αλλοφωνικής πραγμάτωσης. Ακολουθεί η θεωρία των διαφοροποιητικών χαρακτηριστικών και δίνεται έμφαση σε θέματα όπως η φυσική τάξη, ο τύπος και η λειτουργία των φωνολογικών κανόνων. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος γίνεται ανάλυση της γενετικής φωνολογίας και συζητούνται θέματα όπως τα επίπεδα αναπαράστασης, η σειρά των φωνολογικών κανόνων, κ.α. Το τελευταίο μέρος παρουσιάζει επιλεγμένα θεωρητικά θέματα στο πλαίσιο πιο πρόσφατων φωνολογικών θεωριών όπως η μετρική και αυτοτεμαχιακή φωνολογία καθώς και η Θεωρία του Βέλτιστου. Σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος δίνονται παραδείγματα και δεδομένα από πολλές γλώσσες, ανάμεσα στις οποίες τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Οι φοιτήτριες/τές θα έχουν την ευκαιρία να εμπεδώσουν και να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους στη φωνολογική ανάλυση μέσω ποικιλίας ασκήσεων.
Λέξεις Κλειδιά
κατανομή, κανόνες και περιορισμοί, φωνολογικές διαδικασίες, αρμονία φωνηέντων, συλλαβή, συλλαβικό βάρος, τονισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Ασκήσεις με φωνολογικά δεδομένα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 78 | 3,1 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 20 | 0,8 | ✓ | ✓ | |
Φροντιστήριο | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική εξέταση με θεωρητικές ερωτήσεις και ασκήσεις με έμφαση στην ανάλυση γλωσσικών δεδομένων. Απαραίτητη κρίνεται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου η συστηματική συμμετοχή, ώστε οι φοιτήτριες/τές να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια (θεωρητικά εργαλεία, διαδικασία και διεξαγωγή φωνολογικής ανάλυσης) για την επιτυχή αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ewen, C.J. and H. van der Hulst (2001) The phonological structure of words: An introduction. Cambridge University Press
Gussenhoven, C. and H. Jacobs (2017) Understanding Phonology. 4th edition. London: Arnold
Gussmann, E. (2002) Phonology. Cambridge University Press
Hayes, B. (1995). Metrical Stress Theory. Chicago University Press
Kager, R. (1999) Optimality Theory. Cambridge University Press
Kennedy, R. (2016). Phonology: A Coursebook. Cambridge University Press
Kenstowicz, M. (1994) Phonology in Generative Grammar. Oxford: Blackwell
Ladefoged, P. (1975) A Course in Phonetics. 4th edition 2001, New York: Harcourt
Odden, D. (2013) Introducing Phonology. 2nd edition. Cambridge University Press
Peng, L. (2013) Analyzing Sound Patterns. Cambridge University Press
Roca, I. & W. Johnson (1999). Course in phonology. Oxford: Blackwell.
Zsiga, E. (2013). The Sounds of Language: An Introduction to Phonetics and Phonology. Oxford: Wiley-Blackwell.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-12-2019