Τίτλος | ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / FIRST LANGUAGE ACQUISITION |
Κωδικός | Γλ2-480 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600006573 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600138487
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 4 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 16:00 έως 18:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600138487
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://www.enl.auth.gr/course.asp?Id=23
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με αρκετή εξειδίκευση στην φωνολογική, συντακτική και λεξιλογική ανάπτυξη έτσι ώστε να μπορούν να αναλύσουν πραγματικά δεδομένα από παιδική γλώσσα. Συγκεκριμένα οι φοιτητές ασχολούνται με την μέτρηση του μέσου μήκους της πρότασης (ΜLU), που είναι διεθνώς αποδεκτός κατάλληλος δείκτης για την αξιολόγηση της γλωσσικής ηλικίας του παιδιού. Στη συνέχεια ασχολούνται με την ποσοτική αλλά και την ποιοτική ανάλυση δεδομένων από τουλάχιστον δύο στάδια ανάπτυξης.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ανήκει στον χώρο της Ψυχογλωσσολογίας και ειδικεύεται στην ‘Απόκτηση Μητρικής Γλώσσας’ από παιδιά με τυπική ανάπτυξη αλλά και από παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Ξεκινά με παρουσίαση κάποιων θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης οι οποίες διαφωνούν ως προς βασικές αρχές αντίληψης της γλώσσας ως γνωστικού συστήματος και επικεντρώνεται στη συνέχεια στην ανάπτυξη της γλωσσικής συμπεριφοράς από την γέννηση μέχρι την ηλικία των 4 ετών περίπου. Στη συνέχεια συγκρίνεται η τυπική γλωσσική ανάπτυξη με τις περιπτώσεις διαταραχών για να φανεί σε ποια μέρη της γλώσσας εμφανίζονται τα περισσότερα προβλήματα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 108 | 4,3 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση με δυνατότητα απαλλακτικής εργασίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
M.T. Guasti (2002) Language Acquisition: The Growth of Grammar. MIT Press.
Δίνεται ένας αριθμός άρθρων και κεφαλαίων από βιβλία και περιοδικά καθώς και φυλλάδια σημειώσεων κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-02-2020