Τίτλος | ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΛΟΓΟΥ / DISCOURSE ANALYSIS |
Κωδικός | Γλ4-420 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600006832 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΛΟΓΟΥ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600138497
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 16:00 έως 18:30 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600138497
- eLearning (Moodle):
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος (Γλ-4-420):
Το μάθημα εστιάζει στην ανάλυση λόγου σε πραγματικές καταστάσεις, όπως χρησιμοποιείται από τους συμμετέχοντες στη διαδικασία σε διάφορες μορφές του, λαμβάνοντας υπόψη και την πολυτροπικότητα (εικόνα, κλπ.). Έχει ένα θεωρητικό τμήμα, αλλά κυρίως είναι πρακτικό. Στο θεωρητικό του κομμάτι θα εξοικειώσει τη φοιτήτρια με διάφορες στρατηγικές και τεχνικές κειμενικής ανάλυσης, κεφαλαιοποιώντας όσα έμαθε στη σημασιολογία, πραγματολογία αλλά και σε άλλα θεωρητικά μαθήματα. Στο πρακτικό τμήμα (που προϋποθέτει μικρά τμήματα) θα προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε κριτικά όλη τη γλωσσολογική γνώση που αποκτήθηκε, επιμένοντας σε περιοχές συνάφειας και συνεκτικότητας στο λόγο, τη λειτουργία των γλωσσικών πράξεων γενικότερα αλλά και στη διαφήμιση και πολιτικό λόγο, τρόπους εστίασης του νοήματός μας, κριτική ανάλυση της προϋπόθεσης και των υπονοημάτων στη γλωσσική πράξη, επικεντρώνοντας κάθε φορά στα είδη λόγου και στις προσδοκίες του ακροατηρίου. Το μάθημα αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη διδασκαλία της γλώσσας λόγω της γλωσσικής ευαισθησίας και τεχνογνωσίας της ανάλυσης που παρέχει. Συνιστάται να προηγηθούν τα μαθήματα της σημασιολογίας και πραγματολογίας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Εκτίμηση της σπουδαιότητας του ζωντανού λόγου ως μορφών κοινωνικής ζωής
• Ικανότητα ανάλυσης λόγου (και πολυτροπικών κειμένων)
• Άνεση στην εφαρμογή της μέχρι τούδε αποκτηθείσας γλωσσολογικής γνώσης στην ανάλυση (κυρίως από σημασιολογία και πραγματολογία) με τις διδασκόμενες πρακτικές
• Κατανόηση και εφαρμογή: ποιες δομές προτιμώνται σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα και κειμενικά είδη; Ικανότητα παραγωγής υποθέσεων και πειραματικής δοκιμής τους
• Απόκτηση κριτικής στάσης στο λόγο (και επομένως στις συνθήκες παραγωγής και κατανάλωσής του)
• Απόκτηση καλής βάσης για περαιτέρω μεταπτυχιακές σπουδές
• Πιθανή απόκτηση δεξιοτήτων ώστε να προσαρμόζεται και να ενσωματώνεται η αναλυτική του λόγου προοπτική σε άλλους τομείς μάθησης (λογοτεχνία, διαφήμιση, επικοινωνία, ΜΜΕ, εικαστικά, κινηματογράφος, κλπ.)
• Απόκτηση μιας σχεδόν αυτοματοποιημένης αναλυτικής του λόγου διάστασης σε περαιτέρω συναφείς περιοχές, και κυρίως στη μάθηση των γλωσσών και της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας
Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
Διανέμεται σύγγραμμα; Ναι
Διανέμεται σχετική βιβλιογραφία; Ηλεκτρονικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Συνεχής, ασκήσεις,επιλογή Τελικής εξέταση,
Το μάθημα αυτό είναι αναρτημένο με συνεχή ανανέωση στην η-πλατφόρμα του π/μίου.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 117 | 4,7 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 20 | 0,8 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-02-2020