Τίτλος | ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ / COMPUTER LITERACY AND RESEARCH SKILLS |
Κωδικός | Ερ1-120 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014910 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600138499
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. a | Τατιανή Ραπατζίκου |
2. b | Χρυσοβαλάντης Μπαρτζώκας |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Νέα πτέρυγα Φιλοσοφικής (Αναγνωστήριο) |
Όροφος | Υπόγειο 2 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 01 (139) |
Ημερολόγιο | Tuesday 08:30 to 11:00 |
Κτίριο | Νέα πτέρυγα Φιλοσοφικής (Αναγνωστήριο) |
Όροφος | Υπόγειο 2 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 01 (139) |
Ημερολόγιο | Tuesday 11:00 to 13:30 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΝΗΣΙΔΑ (354) |
Ημερολόγιο | Thursdsay 08:30 to 11:00 |
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΝΗΣΙΔΑ (354) |
Ημερολόγιο | Friday 08:30 to 11:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600138499
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: https://www.enl.auth.gr/course.asp?Id=29
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=11026
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση της σειράς των μαθημάτων οι φοιτητές/ήτριες θα μπορούν να:
• διεξάγουν μία επιστημονική έρευνα χρησιμοποιώντας τη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου, την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, και το Διαδίκτυο
• παράγουν διάφορες μορφές ακαδημαϊκού γραπτού λόγου δακτυλογραφημένου, κατάλληλα μορφοποιημένου και οργανωμένου
• επικοινωνούν αποτελεσματικά μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
• αξιολογούν πηγές και να ενσωματώνουν ορθά τις παραπομπές στις γραπτές εργασίες τους
• αποτυπώνουν δεδομένα σε λογιστικά φύλλα, γραφήματα και προγράμματα παρουσιάσεων
• αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του απαιτούμενου συστήματος λογοτεχνικών (MLA) και γλωσσολογικών (ΑPA) βιβλιογραφικών παραπομπών.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του είναι να προσφέρει στους φοιτητές/τριες βασική εκπαίδευση:
A. στη χρήση υπολογιστών με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, αξιολόγησης και χρήσης βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων,
B. στην καλλιέργεια και χρήση του ακαδημαϊκού λόγου και στην περαιτέρω κατάρτισή τους σε θέματα έρευνας περιοχών στην λογοτεχνία και στην γλωσσολογία.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική και περιλαμβάνει μαθήματα εργαστηριακού τύπου που οργανώνονται σε επίπεδο σεμιναρίων και πρακτικής εξάσκησης στην αίθουσα υπολογιστών της Φιλοσοφικής Σχολής.
Η αξιολόγηση είναι συνεχής και πραγματοποιείται μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων σε όλη τη διάρκεια του εξάμηνου.
Η σειρά των μαθημάτων έχει ως στόχο να καταρτίσει τους φοιτητές/ήτριες στα ακόλουθα:
• Χρήση Η/Υ: Λογισμικό Εφαρμογών (Επεξεργασία Κειμένου, Λογιστικά Φύλλα, Προγράμματα Παρουσίασης)⸱ Χρήση καταλόγων βιβλιοθήκης, ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων και διαδικτύου⸱ Γραφήματα⸱ Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (επικοινωνία και συνεργασία).
• Χρήση πηγών της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης (εξοικείωση με το σύστημα της βιβλιοθήκης και τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων).
• Διεξαγωγή βιβλιογραφικής έρευνας (εντοπισμός έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού).
• Σωστή χρήση πηγών (αποφυγή λογοκλοπής, τρόποι παραπομπής πηγών, και εξοικείωση με καταλόγους βιβλιογραφικών αναφορών)
• Εξάσκηση σε δεξιότητες γραπτού λόγου στο πλαίσιο των λογοτεχνικών και γλωσσολογικών σπουδών τους μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων που έχουν ως στόχο τόσο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης όσο και την καλλιέργεια επιπρόσθετων δεξιοτήτων όπως ανάγνωση και αποτύπωση (γραφήματα) γλωσσολογικών δεδομένων, οργάνωση και μορφοποίηση κειμένου, αξιολόγηση πηγών και ενσωμάτωση παραπομπών από βιβλιογραφικές πηγές που στοχεύουν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ενσωμάτωση παραπομπών από βιβλιογραφικές πηγές στο κείμενο, οργάνωση και μορφοποίηση κειμένου, αξιολόγηση πηγών, τήρηση προθεσμιών, ανάγνωση και αποτύπωση γλωσσολογικών δεδομένων.
Λέξεις Κλειδιά
έρευνα, ακαδημαϊκός λόγος, λογοτεχνία, γλωσσολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Σεμινάρια | 40 | ✓ | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 40 | ✓ | ✓ | ||
Άσκηση Πεδίου | 40 | ✓ | ✓ | ||
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο | 30 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες αξιολογούνται με βάση την εκπλήρωση μίας σειράς διαφόρων γραπτών δραστηριοτήτων στους δύο κύκλους οργάνωσης του μαθήματος σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου:
α) Αξιολόγηση και χρήση βιβλιογραφικών πηγών (20%),
β) Δεξιότητες γραπτού λόγου με έμφαση στη λογοτεχνία και πολιτισμό (40%),
γ) Δεξιότητες ανάγνωσης και αποτύπωσης γλωσσολογικών δεδομένων (40%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
USING DATABASES
Project Muse
http://muse.jhu.edu/about/resources/guides/guide_searching.pdf
Pro-Quest
http://www.youtube.com/watch?v=QCaGDY-C6tQ
JSTOR
http://about.jstor.org/support-training/help/how-use-jstor-training-materials
GOOGLE
Using Google Effectively
http://support.google.com/websearch/bin/topic.py?hl=en&topic=1221265&rd=2
Google Scholar
http://scholar.google.gr/
Google Books
(Useful for extracts from books)
http://scholar.google.gr/
WORD 2003 and WORD 2007
http://www.unf.edu/dept/cpdt/vista/docs/Word_Manual_Final.pdf
FORMATTING AND STYLE
Tutorials on MLA
http://www.youtube.com/watch?v=wljCiv8FX40
http://www.youtube.com/watch?v=22CPQoLE4U0
http://www.youtube.com/watch?v=3UF9uonKnx8
MLA 8th Edition
http://library.williams.edu/citing/styles/mla.php
https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/747/01/
https://www.youtube.com/channel/UCgVqKEU_v6WXOSlgP440MPA
https://www.youtube.com/watch?v=24Y31UrG2q4&list=PL4917D9E21FA6EDFF
Tutorials on APA 6th edition
http://www.youtube.com/watch?v=9pbUoNa5tyY
AUTH LIBRARIES
Auth library catalogue
http://ipac.lib.auth.gr/#focus
English department library catalogue
http://www.enl.auth.gr/lib/
WRITING AND RESEARCH SKILLS
Academic Vocabulary
Academic Word List
https://www.nottingham.ac.uk/alzsh3/acvocab/
Evaluating sources
http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/553/01/
http://www.library.jhu.edu/researchhelp/general/evaluating/practical.html
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-02-2020