Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ 18ου ΑΙΩΝΑ / THE 18th CENTURY NOVEL
ΚωδικόςΛογ6-330
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600006637

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ 18ου ΑΙΩΝΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Ιωάννης Καναράκης
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600138507

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοΤρίτη 08:30 έως 11:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακοί Στόχοι -ικανότητα σωστής εφαρμογής των βασικών όρων και εννοιών της θεωρίας λογοτεχνίας ώστε να μπορεί να γίνει εφαρμογή τους σε ένα πλήθος κειμένων -κατανόηση των σκοπών της κάθε προσέγγισης και των διαφορών μεταξύ τους -κατανόηση των ζητημάτων που απασχολούν τη σύγχρονη θεωρία λογοτεχνίας -ανάπτυξη των αναλυτικών δεξιοτήτων και καλλιέργεια ευαισθησίας απέναντι στην λογοτεχνία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την ανάδυση, εξέλιξη, και δημοτικότητα του σύγχρονου ρεαλιστικού μυθιστορήματος στη Βρετανία του 18ου αιώνα. Εξετάζει τόσο τα τυπικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το μυθιστόρημα από προηγούμενες μορφές πεζογραφίας, όσο και τη σχέση μεταξύ πολιτισμού και λογοτεχνικού είδους, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο το μυθιστόρημα ανταποκρίνεται στις μεταβολές της θεώρησης της φύσης, της κοινωνίας και του ατόμου, όπως αυτές διαμορφώθηκαν από τις φιλοσοφικές ιδέες και τις επιστημονικές εξελίξεις του 17ου και 18ου αιώνα, την άνοδο των αστικών τάξεων και του ελευθέρου εμπορίου, την επίδραση του Τύπου και τις προτιμήσεις ενός συνεχώς διευρυνόμενου αναγνωστικού κοινού. Εστιάζοντας στο έργο βασικών συγγραφέων του κανόνα (Defoe, Fielding, Richardson), θα δούμε τη σχέση των μυθιστορημάτων τους με αυτές τις αλλαγές στις απόψεις, αξίες και πρακτικές, ποια εικόνα «πραγματικότητας» και «ανθρώπινης φύσης» διαμορφώνουν, και πώς τα μυθιστορήματα αντανακλούν, ανταποκρίνονται ή προσπαθούν να εξομαλύνουν την ένταση ανάμεσα σε παραδοσιακές ορθοδοξίες και νέες ιδέες. Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: •Γνωριμία των φοιτητών/τριών με το έργο και το λογοτεχνικό ιδίωμα των μεγάλων συγγραφέων του 18ου αιώνα. •Κατανόηση της ενσωμάτωσης από το σύγχρονο μυθιστόρημα στοιχείων της προηγούμενης λογοτεχνικής παράδοσης στο χώρο της μυθοπλασίας, καθώς, και κυρίως, της άρθρωσης του δικού του λόγου. •Ικανότητα να συσχετίσουν το μυθιστόρημα με τις αλλαγές στην αντίληψη και να εξετάσουν τη λειτουργία του ως ιδεολογικό όργανο. Διανέμεται σύγγραμμα και σχετικό πλάνο/βιβλιογραφία. Αξιολόγηση: Τελική εξέταση με σύντομα δοκίμια (essays).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδος Αξιολόγησης: παρουσιάσεις μέσα στην τάξη (προαιρετικό), ερευνητική εργασία (προαιρετικό) καθώς και οι τελικές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-06-2018