Τίτλος | ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / AYTOBIOGRAPHICAL WRITINGS |
Κωδικός | Λογ6-366 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600017435 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600139542
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600139542
- eLearning (Moodle):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα
α. κατανοήσουν το ιστορικό/πολιτισμικό περιβάλλον των διάφορων αυτοβιογραφικών κειμένων, και πώς τα τελευταία μεταμορφώνουν και αντιστέκονται σε αυτά τα περιβάλλοντα.
β. κατανοήσουν πώς το φύλο, η ιδεολογία, η κοινωνική τάξη και η θρησκεία των συγγραφέων διαμορφώνουν τις αυτό-αναπαραστάσεις τους.
γ. εξετάσουν τους τρόπους με τους οποίους ο εαυτός παρουσιάζεται και διαμορφώνεται μέσα από διαφορετικές λογοτεχνικές και αφηγηματικές μορφές, θα διερευνήσουν τη σχέση ανάμεσα στην αλήθεια και τη μυθοπλασία, και θα συνειδητοποιήσουν τις εντάσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην επινόηση και την αποκάλυψη του εαυτού μέσα σε ένα κείμενο.
δ. αποκτήσουν γνώση των βασικών θεωριών αναφορικά με την αυτοβιογραφική γραφή και την «κατασκευή» του εαυτού.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει διάφορες μορφές κειμενικής αυτό-αναπαράστασης (αυτοβιογραφίες, ημερολόγια, επιστολές) από τα τέλη του δέκατου πέμπτου αιώνα ως σήμερα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε αυτοβιογραφικά κείμενα του δέκατου έβδομου αιώνα καθώς ήταν σε αυτή την περίοδο που αυτού του είδους τα κείμενα έγιναν δημοφιλή. Εξετάζουμε τους ιστορικούς, πολιτισμικούς, και ιδεολογικούς λόγους που εξηγούν αυτή την πληθώρα αυτοβιογραφικών κειμένων και προσπαθούμε να κατανοήσουμε τις πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε αυτές τις αυτό-αναπαραστάσεις και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δημιουργήθηκαν. Ακολουθούμε παρόμοια μέθοδο ερμηνείας στη μελέτη κειμένων από το δέκατο όγδοο, δέκατο ένατο και εικοστό αιώνα, και καταλήγουμε με μία σύντομη ματιά σε σύγχρονες μορφές αυτό-αναπαράστασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, κλπ.). Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα πρέπει επίσης να μελετήσουν επιλεγμένα θεωρητικά κείμενα που σχετίζονται με την «κατασκευή» του εαυτού και την αυτοβιογραφική γραφή.
Primary Sources*
(from the five volumes of The Norton Anthology of English Literature, 9th edition)
Volume A
Margery Kempe, pp. 425-426
Julian of Norwich, pp. 414-415, 423-424
Volume B
“Writing the Self” pp. 1867-1868
John Foxe, pp. 687-688
Lucy Hutchinson, pp. 1868-1871
Anne Halkett, pp. 1874-1878
D. Waugh, pp. 1878-1880
Margaret Cavendish, 1888-1891
Volume C
Samuel Pepys, pp. 2260-2269
Frances Burney, pp. 2992-2997, 3005-3011
Volume D
De Quincey, pp. 567-569
William Wordsworth, pp. 356-370, 398-402.
Volume E
John Stuart Mill, pp. 1115-1122
Harriet Martineau, pp. 1616-1619
Anonymous, pp. 1620-1624
*Περισσότερες πρωτογενείς πηγές (από τα έργα των Αυγουστίνου, Μονταίνιου και Ρουσσώ) υπάρχουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
Αυτοβιογραφία, ημερολόγιο, εαυτός, αυτοαναπαράσταση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινιών που χρησιμοποιεί η διδάσκουσα είναι η ηλεκτρονική
τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Μέσα από την ηλεκτρονική τάξη επιτελούνται, μεταξύ άλλων, οι παρακάτω δραστηριότητες:
-ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα (επιπρόσθετη βιβλιογραφία, επισημάνσεις για το επόμενο μάθημα, βοηθητικές σημειώσεις που πιθανώς προστέθηκαν, ορισμός αναπληρωματικού μαθήματος ή πρόσθετου σεμιναρίου, κλπ)
-δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με άρθρα, βιβλία και πρωτότυπες πηγές που θα ήταν
δύσκολο για τους φοιτητές να εντοπίσουν και να κατεβάσουν ελεύθερα από ιστότοπους του διαδίκτυου.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 100 | ✓ | ✓ | ||
Σεμινάρια | 10 | ✓ | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 10 | ✓ | ✓ | ||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 10 | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 20 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη βάση γραπτών εξετάσεων καθώς και προφορικών παρουσιάσεων που περιλαμβάνουν: παρουσιάσεις μέσα στην τάξη πάνω σε κάποια πτυχή του μαθήματος και ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου με σύνθετες ερωτήσεις που απαιτούν τη συγγραφή δοκιμίων. Διευκρινίζεται ότι η προφορική επίδοση των φοιτητών στην τάξη παίζει διαμορφωτικό ρόλο, ενώ οι παρουσιάσεις στην τάξη, το τελικό διαγώνισμα και η ερευνητική εργασία (αν επιλεγεί) παίζουν και προσδιοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού.
Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
-σωστή χρήση της αγγλικής γλώσσας
-οργάνωση σκέψης
-κατανόηση των ιδεών που εκθέτει το μάθημα
-κριτική σκέψη και σύνθεση ιδεών
-πρωτοτυπία ιδεών
-ώριμη, επιτηδευμένη σκέψη (sophistication of thought)
-συνολική κάλυψη της ύλης του μαθήματος
-τρόπος επικοινωνίας με το κοινό (ειδ. στην προφορική παρουσίαση)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Compulsory
Botonaki, Effie. “Seventeenth-Century Englishwomen's Spiritual Diaries: Self-Examination, Covenanting, and Account Keeping.” The Sixteenth Century Journal, 30: 1 (Spring, 1999), pp. 3-21.
Gusdorf, Georges. “Conditions and Limits of Autobiography.” In Autobiography: Essays Theoretical and Critical. Ed. James Olney. Princeton U P, 1980, pp. 28-48. (CT25.A95)
Mason, Mary. “The Other Voice: Autobiographies of Women Writers.” In Autobiography: Essays Theoretical and Critical. Ed. James Olney. Princeton U P, 1980, pp. 207-235. (CT25.A95)
Optional
Anderson, Linda. Autobiography. London: Routledge, 2001. Read pp. 18-27 (on Augustine’s Confessions). (CT25.A53)
Calzati, Stefano and Roberto Simanowski. “Self-narratives on social networks: trans-platform stories and Facebook’s metamorphosis into a postmodern semiautomated repository.” Biography 41:1 (Winter 2018), pp. 24-47.
DiBattista, Calzati and Emily O. Wittman, eds. The Cambridge Companion to Autobiography. Cambridge University Press, 2014. Chapter 2 (pp. 23-34), by A. H. Becker, on Augustine’s Confessions, and Chapter 4 (pp. 49-57), by L. D. Kritzman, on Montaigne and autobiography. (CT25.C355)
Eakin, Paul John. “Does Autobiography Have a Future?” a/b: Auto/Biography Studies. 32:2 (2017), pp. 271-273.
Lejeune, Philippe. On autobiography. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1989. (CT25.L37)
Marcus, Laura. Autobiography: a very short introduction. 2018. (CT25.M37)
Millim, Anne-Marie. “The Victorian Diary: Between the Public and the Private.” Literature Compass (2010): 977–988.
Peterson, Linda H. Victorian autobiography: the tradition of self-interpretation. New Haven : Yale University Press, 1986. (CT25.P47)
Simons, Judy. Diaries and journals of literary women from Fanny Burney to Virginia Woolf. Iowa City, University of Iowa Press, 1990, pp. 169-188. (PR908.S56)
Smith, Sidonie and Julia Watson. “The Visual-Verbal-Virtual Contexts of Life Narrative.” Autobiography: A Guide for Interpreting Life Narratives. Minneapolis: U of Minnesota P, 2010, pp. 167-168, 183-191. (CT25.S595)
Wiltshire, John. “Early nineteenth-century pathography: the case of Frances Burney.” Literature and History 2: (Fall 1993), pp. 9-23.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-11-2020