Τίτλος | ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΙΙ / HISTORY OF IDEAS AND INTERNATIONAL LITERARY MOVEMENTS II |
Κωδικός | ΓΣΓ286 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280001017 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας | Κατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΙΙ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600140469
|
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600140469
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Θα είναι σε θέση να προσεγγίζουν έργα τέχνης (λογοτεχνικά, εικαστικά, μουσικά) με γνώμονα μια ιδιαίτερη ευαισθησία, ορατή ήδη από την εποχή της ευρωπαϊκής Αναγέννησης, που αναδιαμορφώνει το modus vivendi αλλά και τις αντιλήψεις περί θανάτου.
-Θα μπορούν να συνδυάσουν θέματα, μοτίβα, τάσεις ελληνικών κειμένων στη διαπλοκή τους με ευρύτερα (ευρωπαϊκά, στην πλειονότητά τους) αισθητικά ρεύματα.
-Θα ενημερώνονται για τα νέα βιβλιογραφικά δεδομένα που εμπλουτίζουν την έρευνα στο συγκεκριμένο πεδίο και για τα μεθοδολογικά εργαλεία με τα οποία η έρευνα μπορεί να προωθηθεί περαιτέρω.
-Θα ασκούνται στη διαχείριση και αξιολόγηση των πορισμάτων της διδασκαλίας ώστε να επιδοθούν με επιτυχία σε προσωπική και αυτόνομη επιστημονική έρευνα.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τίτλος μαθήματος: Ο περί μελαγχολίας λόγος.
Στη διασταύρωση φιλοσοφικών, θεολογικών, ψυχιατρικών, αισθητικών προσεγγίσεων, ο λόγος περί μελαγχολίας και περί μελαγχολικών φιλτράρει την καλλιτεχνική ευαισθησία των Νεότερων Χρόνων, από την Αναγέννηση και εφεξής, χρωματίζοντας ιδιαίτερα κείμενα, εικαστικές ή μουσικές προτάσεις και διαμορφώνοντας άλλη οπτική στην αντιμετώπιση του βίου - και του θανάτου. Η μελαγχολία εξετάζεται ως παροξυσμός της μέλαινας χολής, διαταραχή των οργανικών χυμών, νόσος της ψυχής και του σώματος που έλαβε κατά καιρούς διάφορες ονομασίες (ακηδία, spleen, αθυμία, ανηδονία, κατάθλιψη) και ερμηνεύτηκε ποικιλοτρόπως συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στη διαμόρφωση ισχυρών θεωρητικών και λογοτεχνικών κειμένων.
Λέξεις Κλειδιά
Spleen, ακηδία, κατάθλιψη, ευαισθησία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Έντυπη και ηλεκτρονική βιβλιογραφική ενημέρωση των φοιτητών. Χρήση του διαδικτύου (Internet) τόσο στη μαθησιακή πορεία και δραστηριότητα όσο και στην επικοινωνία με τη διδάσκουσα. Στη διάθεση των φοιτητών βρίσκεται η νησίδα Η/Υ του Τμήματος, αλλά και Η/Υ του αναγνωστηρίου του Τομέα ΜΝΕΣ ώστε να διευκολύνονται στη βιβλιογραφική τους αναζήτηση και στο σχεδιασμό ή την εκπόνηση των εργασιών τους.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 28 | 1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 42 | 1,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 56 | 2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 168 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Υπάρχει πάντοτε δυνατότητα επιλογής μεταξύ περισσοτέρων ερωτημάτων προς απάντηση. Κρίνεται τόσο η επιτυχής ανάπτυξη του θέματος όσο και η γραμματικοσυντακτική διατύπωση. Το είδος των ερωτήσεων αποκλείει τη δυνατότητα απαντήσεων βάσει αποστήθισης πληροφοριών και απαιτεί την αφομοίωση των γνώσεων που παρέχει η βιβλιογραφική υποστήριξη ή η προφορική διδασκαλία και επικοινωνία στη διάρκεια του μαθήματος. Εναλλακτική δυνατότητα εξέτασης (προφορική ή εκπόνηση σχετικής με το μάθημα εργασίας) συζητείται για φοιτητές ΑΜΕΑ ή ανήκοντες στο πρόγραμμα ERASMUS, με δυσκολίες στη γλωσσική διατύπωση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αλεξάνδρα Ρασιδάκη, Περί μελαγχολίας (στη θεωρία, τη λογοτεχνία, την τέχνη). Aθήνα, Κίχλη, 2012
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016