Τίτλος | ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Ι / FILM HISTORY I |
Κωδικός | 1ΙΚ2 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Κινηματογράφου |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Δέσποινα Κακλαμανίδου |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012715 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 204
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό | 1 | 1 | 3 |
Τίτλος | ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Ι |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Class ID | 600141824
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Κινηματογράφου |
Όροφος | Όροφος 2 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (305) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 13:15 έως 16:35 |
Τύπος Μαθήματος
- Υποβάθρου
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600141824
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: https://www.film.auth.gr/el/spoudes/proptyxiaka/mathimata/221
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εξαμήνου, ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί:
1. να περιγράψει τις συνθήκες που επέτρεψαν τη γέννηση του κινηματογράφου,
2. να αναγνωρίσει και να αναλύσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κύριων κινηματογραφικών ρευμάτων ή/και κινημάτων της περιόδου 1895-1930,
3. να αναγνωρίσει και να αναλύσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κύριων κινηματογραφικών ειδών, ρευμάτων ή/και κινημάτων της περιόδου 1930-1948,
4. να διακρίνει και να επεξηγεί τις εκάστοτε κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που διαμορφώνουν το φιλμικό αποτέλεσμα και
5. να πραγματοποιεί βιβλιογραφική έρευνα.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναλυτικά μελετώνται: Η προϊστορία του κινηματογράφου, το έργο των Lumières, Μéliès και Edison, η διαμόρφωση του κλασικού αφηγηματικού σχήματος, η βουβή κωμωδία και η ανάπτυξη του συστήματος των σταρ και των στούντιο στο Χόλιγουντ, ο Γερμανικός Εξπρεσιονισμός, ο Γαλλικός Ιμπρεσιονισμός, ο Σοβιετικός Κινηματογράφος, το ντοκιμαντέρ στη βωβή εποχή, ο κινηματογραφικός σουρεαλισμός και ο ελληνικός κινηματογράφος της περιόδου. Επιπλέον, μελετάται η Χρυσή Εποχή του Hollywood (1930-1948), τα χαρακτηριστικά και οι συμβάσεις των κύριων κινηματογραφικών ειδών (π.χ. κωμωδία screwball, musical, film noir, western), ο Γαλλικός Ποιητικός Ρεαλισμός και ο Ιταλικός νεορεαλισμός Ιταλικού Νεορεαλισμού στην παγκόσμια κινηματογραφία, η πορεία του ελληνικού κινηματογράφου κατά την περίοδο 1945-1960, καθώς και ο Ιαπωνικός κινηματογράφος. Παράλληλα, στο μάθημα αναπτύσσονται και οι αλλαγές στην τεχνολογία του φιλμικού μέσου, η άνθιση και οι επιπτώσεις της τηλεόρασης στο κινηματογραφικό τοπίο και οι μέθοδοι παραγωγής και διανομής.
Λέξεις Κλειδιά
ιστορία, εξέλιξη, πρώτα βήματα, κινήματα, βωβός, ποιητικός ρεαλισμός, είδος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιασεις power point, e-mail, youTube, video essays
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 87 | 2,9 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | |||
Σύνολο | 90 | 3 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η απόδοση τους στις προφορικές εξετάσεις του εξαμηνου (60%) σε συνδυασμό με μικρές εργασίες (40%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Άισνερ, Λότε. Η δαιμονική οθόνη: Ο Γερμανικός εξπρεσιονισμός στον κινηματογράφο. Αθήνα: Αιγόκερως, 1987.
• Kristin Thompson & David Bordwell. Ιστορία του Κιν/φου. Μια Εισαγωγή. Μτφ. Ν. Λερός & Ρ. Καλαΐτη. Αθήνα: ΜΙΕΤ, 2011.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Pinel, Vincent. Σχολές, Κινήματα & Είδη στον Κινηματογράφο. Mμφ. Μ. Καρρά, (επιμ.) Χ. Δερμεντζόπουλος. Αθήνα : Μεταίχμιο, 2004.
• Σκοπετέας, Γιάννης. Η Δημιουργία της Μυθοπλαστικής Αφήγησης και τα Είδη των Κινηματογραφικών Ταινιών, 2016. https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/5729/1/00_master_document.pdf
• Στεφανή, Εύα. Δέκα Κείμενα για το Ντοκιμαντέρ. Αθήνα: Πατάκης, 2007.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-06-2020