Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ Ι / ACTING WORKSHOP I
Κωδικός3ΕΣΘ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠερικλής Χούρσογλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007540

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 126
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό327

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600141835

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
Όροφος-
ΑίθουσαΠΛΑΤΩ 1ου ΟΡΟΦΟΥ (581)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 09:30 έως 14:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι είναι σε θέση να: 1. αναλύουν ένα σενάριο από τη σκοπιά της υποκριτικής 2. να οργανώνουν το κάστιγκ και την ακρόαση 3. να κατευθύνουν τους ηθοποιούς στην πρόβα, στο γύρισμα και στο ντουμπλάζ.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στο Σύστημα Στανισλάφσκι. Η ψυχοσωματική συγκέντρωση. Ο ρόλος της φαντασίας, και το “μαγικό εάν”. Τρόποι αυτοσχεδιασμού. Η γνωστική ανάλυση. Η μέθοδος των φυσικών ενεργειών και η διαδικασία της ενεργητικής ανάλυση του σεναρίου. Το υπόρρητο κείμενο. Η κοινωνική συνθήκη του ρόλου. Το τόξο μεταμόρφωσης και ο πυρήνας του χαρακτήρα. Το κύριο γεγονός της σκηνής και η κατάτμησή της σε ενότητες. Η οργάνωση του κάστιγκ και η διαδικασίας της ακρόασης. Η συνεργασία με τον ηθοποιό κατά το γύρισμα και η καθοδήγηση του στο ντουμπλάζ.
Λέξεις Κλειδιά
Σύστημα Στανισλάφσκι, Δεδομένη συνθήκη, Συγκέντρωση, Αυτοσχεδιασμός, Ο χαρακτήρας, Ιδιοσυγκρασία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint, βιντεοπροβολέα, βιντεοκαμέρας, Ηχοληπτικού εξοπλισμού Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή Πραγματοποίηση προσομοιώσεων Επικοινωνία μέσω e‐mail ή online forum
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις903
Εργαστηριακή Άσκηση130,4
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο200,7
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων80,3
Καλλιτεχνική δημιουργία792,6
Σύνολο2107
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παραδίδονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δύο (2) ατομικές εργασίες οι οποίες προσμετρούνται με ποσοστό 40% στην τελική αξιολόγηση (20% έκαστη). 1η εργασία: Γραπτή ανάλυση μιας κινηματογραφική σκηνής. Το κείμενο να περιλαμβάνει: Αναφορά σχετικά με το είδος, το θέμα, τη βασική ιδέα και το ύφος της υποκριτικής της ταινίας. Τη σκηνή σε μορφή σεναρίου. Την ανάλυση της σκηνής από την σκοπιά της υποκριτικής. 2η εργασία: Παρουσίαση της γραπτής εργασίας στην αίθουσα, ως πρόβα με ηθοποιούς. (Απλώς η διαδικασία της πρόβας με οδηγό την ανάλυση). Εξετάσεις Η σκηνοθετική ομάδα, ύστερα από εντατικές πρόβες με τους ηθοποιούς κι αφού φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, κινηματογραφεί τη σκηνή πάνω στην οποία έχει επιλέξει να δουλέψει. Η κινηματογράφηση μπορεί να είναι απλή καθώς δίνεται έμφαση στις ερμηνείες των ηθοποιών και όχι στο ντεκουπάζ. Στο τέλος της παραδοτέας εργασίας, προσαρτάται βιντεοσκοπημένη αποτίμηση της εργασίας όπου μιλούν τα μέλη της σκηνοθετικής ομάδας. Η εργασία (προσμετράται με 60%) και παραδίδεται την ημέρα των εξετάσεων σε ψηφιακή μορφή (τύπος αρχείου MP4).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στανισλάφσκι Κ., Πλάθοντας ένα ρόλο, μτφ. Άγγελος Νίκας εκδ. Γκόνης 1977 Moore, S., Το Σύστημα Στανισλάβσκι, Αθήνα: Παρασκήνιο 1992 Πουντόβκιν Β., Η Τέχνη του Ηθοποιού στο Θέατρο και τον Κινηματογράφο, μτφρ. Γιώργος Μεταξάκης, εκδ. Δαμιανός 2001 Αδάμου Χριστίνα, Ο ηθοποιός, ανάμεσα στη σκηνή και την οθόνη, εκδ. Καστανιώτης 2008 Τσέχοφ Μάικλ, Για τον ηθοποιό-Η τέχνη και η τεχνική της ηθοποιίας, μτφρ. Καλλιόπη Πατέρα, εκδ, Μεταίχμιο 2007. Άντλερ Στέλλα, H τέχνη του ηθοποιού, μτφρ. Σύλλας Τζουμέρκας, εκδ. Ίνδικτος 2007. Weston Judith., Σκηνοθετώντας τον ηθοποιό, μτφρ. Νίκος Λερός, εκδ. Πατάκη 2006.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ανάλογα με τις ταινίες που προβάλονται στην διάρκεια των εργαστηρίων, δίδεται πρόσθετη βιβλιογραφία.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020