Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙΙ / FILM THEORY III
Κωδικός3ΘΚ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Αδάμου
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007579

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 120
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό323

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600141837

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (305)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 15:45 έως 19:05
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1. γνωρίζουν τα παραπάνω και θα μπορούν να τα εφαρμόσουν στην ανάλυση ταινιών, 2. εξασκηθούν στη συμμετοχική παρατήρηση 3. κατανoήσουν νέες θεωρητικές έννοιες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η αναλυτική προσέγγιση του μοντέρνου κινηματογράφου σε ό,τι αφορά στα εκφραστικά μέσα, τις αφηγηματικές τεχνικές και σημαντικές δομές κινημάτων όπως η avant-garde, ή ο λεγόμενος «κινηματογράφος τέχνης» ως τον «αυτοαναφορικό» κινηματογράφο, το μεταμοντερνισμό και τη σύγχρονη πρωτοπορία. Ταυτόχρονα, το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις σύγχρονες κινηματογραφικές θεωρίες, όπως η σημειωτική, η ψυχαναλυτική και η φεμινιστική θεωρία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις872,9
Εξετάσεις30,1
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
100% γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κρακάουερ, Σ. (1983), «Βασικές Έννοιες» στο Θεωρία του Κινηματογράφου (Αθήνα: Κάλβος). Αρνχάιμ, Ρούντολφ (2008), Το Φιλμ ως Τέχνη (Αθήνα: Καθρέφτης)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπαζέν, Α. (1988α), «Σχετικά με την εξέλιξη της κινηματογραφικής γλώσσας» στο Τι Είναι Κινηματογράφος 1 (Αθήνα: Αιγόκερως). Bordwell, D., J. Staiger, and K. Thompson (1985), The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960 (New York: Routledge). Altman, R. (1999), ‘A Semantic/syntactic approach to film genre’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Texas: University Texas Press): 26-40. Neale, S. (1995), ‘Questions of genre’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Texas: University Texas Press): 157-183. Schrader, P. (1995), ‘Notes on film noir’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Austin, TX: University Texas Press): 218-223. Elsaesser, T. (1991), ‘Tales of Sound and Fury: Observations on the Family Melodrama’ in Marcia Landy (ed.), Imitations of Life: a Reader on Film and TV Melodrama (Detroit: Wayne State University Press): 68-91.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020