Τίτλος | ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΥΦΟΣ / DIRECTOR'S INTERPRETATION, VISUALIZATION AND FILM STYLE |
Κωδικός | 7ΣΘ2 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Κινηματογράφου |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Δημήτριος Κουτσιαμπασάκος |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014941 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 94
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Επιλογής Υποχρεωτικό | 7 | 4 | 5 |
Τίτλος | ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΥΦΟΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600141870
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Κινηματογράφου |
Όροφος | - |
Αίθουσα | ΠΛΑΤΩ 1ου ΟΡΟΦΟΥ (581) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 18:30 έως 21:00 |
Τύπος Μαθήματος
- Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600141870
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι είναι σε θέση να προσδιορίζουν το είδος της ταινίας τους, να εντοπίζουν τα υφολογικά χαρακτηριστικά της, να δημιουργούν το Mood board, να αναζητούν χώρους, να στήνουν και να γυρίζουν μια σκηνή, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του χώρου και του διαθέσιμου εξοπλισμού.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Από την αρχική ιδέα στο σενάριο. Το είδος, το θέμα και η κεντρική ιδέα. Πως εφαρμόζεται το σκηνοθετικό ύφος στο ντεκουπάζ, την υποκριτική, στη φωτογραφία, στα κουστούμια, στη σκηνογραφία, στον ηχητικό σχεδιασμό, το μοντάζ και την μουσική επένδυση. Η δημιουργία του Mood board. Το σύνθετο ντεκουπάζ. Το στήσιμο του πλάνου και η δημιουργία προοπτικής. Βασικά μοτίβα στησίματος πλάνου. Η δημιουργική χρήση των keyframes, το στήσιμο του πλάνου σε περιορισμένους ή μεγάλους χώρους.
Λέξεις Κλειδιά
Σκηνοθετικό ύφος, Nτεκουπάζ, Προοπτική, Mood board, Keyframes
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Podcast
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint, βιντεοπροβολέα, βιντεοκαμέρας, Ηχοληπτικού εξοπλισμού
Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή
Πραγματοποίηση προσομοιώσεων
Επικοινωνία μέσω e‐mail ή online forum
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,3 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 30 | 1 | ✓ | ||
Καλλιτεχνική δημιουργία | 81 | 2,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 150 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου παραδίδεται ατομική εργασία η οποία προσμετράται με ποσοστό 30% στην τελική αξιολόγηση. Η εργασία γίνεται με τη μορφή προφορικής παρουσίασης (pitch με χρήση power point) και αφορά σε μελλοντικό πρόντζεκτ του φοιτητή ή της φοιτήτριας το οποίο δύναται να αναπτυχθεί περαιτέρω στο 8ΕΡ1.
Στις εξετάσεις παραδίδεται τελική εργασία (εξέλιξη της ατομικής εργασίας), η οποία αποτελείται:
α. Από γραπτό κείμενο (η σκηνοθετική προσέγγιση, σε word)
β. Moodboard (σε μορφή PDF)
γ. Mood reel (σε μορφή ψηφιακού αρχείου MP4).
H κάθε μία από τις τρεις ενότητες της τελικής εργασίας προσμετράται με ποσοστό (23,3 %) στην τελική αξιολόγηση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bordwell David- Thompson Kristin. Εισαγωγή στην Τέχνη του Κινηματογράφου, μτφρ. Κατερίνα Κοκκινίδη, εκδ. Μ.Ι.Ε.Τ. 2004
Η πολιτική των δημιουργών, Συλλογικό έργο, μτφ. Μαρία Μπαλάσκα, εκδ. Αλεξάνδρεια 1989.
Αιζενστάϊν, Σ. Μ, Έργα/1, Η Μορφή του φιλμ (Α), μτφρ. Νίκος Ε. Παναγιωτόπουλος, εκδ. Αιγόκερως
Αιζενστάϊν, Σ. Μ, Έργα/2, ΕΡΓΑ/2, Η Μορφή του φιλμ (Α), μτφρ. Κώστας Σφήκας, εκδ. Αιγόκερως
Tirard Laurent, Master class- Μαθήματα σκηνοθεσίας από τους σημαντικότερους σύγχρονους κινηματογραφιστές μτφρ. Τσέγκου Αλκυόνη- εκδ. Πατάκη 2013
Straus F.- Huet A. - Η κατασκευή μιας ταινίας - μτφρ. Μαρία Γαβαλά, εκδ. Πατάκη 2008
Siety Emmanuel, Το πλάνο, μτφρ. Σωτήρης Καρκανιάς, εκδ. Πατάκη 2003.
Landau Camile – White, Tiare, 161 Μυστικά για ένα νέο κινηματογραφιστή, μτφρ. Κατερίνα Κακλαμάνη, εκδ. Πατάκη 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ανάλογα με τις ταινίες που προβάλονται στην διάρκεια των εργαστηρίων, δίδεται πρόσθετη βιβλιογραφία.
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-11-2019