Τίτλος | ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΑ / WETLANDS AND AGRICULTURE |
Κωδικός | 650Ε |
Σχολή | Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος |
Τμήμα | Γεωπονίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 420001540 |
Τίτλος | ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Class ID | 600142802
|
Τύπος Μαθήματος
- Γενικών Γνώσεων
- Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600142802
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
- 008Υ ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
- 009Υ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ
- 646Ε ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση Η/Υ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
1. Έχουν εξοικειωθεί με την επιστημονική ορολογία των υγροτόπων και τους διάφορους τύπους αυτών.
2. Έχουν κατανοήσει τις διάφορες λειτουργίες και αξίες αυτών όπως και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ υγροτοπικών και αγροτικών οικοσυστημάτων.
3. Έχουν διαμορφώσει άποψη για την αναγκαία αειφορική διαχείριση των υγροτοπικών πόρων στηριζόμενοι στην σχετική επιστημονική γνώση και στην εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Υγρότοποι και Γεωργία
Εισαγωγή. Η έννοια του υγροτόπου. Σχετικοί ορισμοί. Νομοθεσία προστασίας υγροτόπων. Οδηγία 92/43/Ε.Ε. Υγρότοποι σύμβασης Ramsar. Φυσικές λειτουργίες υγροτόπων. Οι κυριότερες ομάδες οργανισμών των υγροτοπικών οικοσυστημάτων. Αξίες υγροτόπων. Τεχνητοί υγρότοποι επεξεργασίας υγρών αποβλήτων. Υγρότοποι και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Φυσικές μεταβολές και ανθρωπογενείς αλλοιώσεις των υγροτόπων. Θετικές και αρνητικές αλληλεπιδράσεις υγροτοπικών και αγροτικών οικοσυστημάτων. Υδατικό καθεστώς και βιωτή υγροτόπων. Αρχές αειφορικής διαχείρισης υγροτόπων και διαχειριστικά σχέδια. Οι ελληνικοί υγροτοπικοί πόροι σήμερα και προοπτικές τους.
Λέξεις Κλειδιά
Υγρότοποι, Λειτουργίες υγροτόπων, αξίες υγροτόπων, διαχείριση υγροτόπων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | ✓ | ✓ | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | ✓ | ✓ | |||
Σύνολο |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
100% γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γεράκης Π.Α. και Σ.Ε.Τσιούρης. 2010. Υγρότοποι και Γεωργία. Λειτουργίες, Αξίες, Διατήρηση και Διαχείριση Υγροτόπων, Σχέσεις με Γεωργικά Οικοσυστήματα. Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία. Θεσσαλονίκη. 311 σελ. (κωδικός Εύδοξος: 2771)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
β1. Γεράκης Π.Α. και Ε.Θ. Κουτράκης. 1996. Ελληνικοί Υγρότοποι. Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. ΕΚΒΥ. Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδας. Αθήνα. 383 σελ.
β2. Kent D.M. 2001. Applied Wetlands. Science and Technology. 2nd Edition. Lewis Publishers. 454p.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-04-2014