Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςEUROPEAN HUMAN RIGHTS LAW-JEAN MONNET / EUROPEAN HUMAN RIGHTS LAW-JEAN MONNET
ΚωδικόςΕΛΕ74
ΣχολήΝομική
ΤμήμαΝομικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΤριανταφυλλιά Παπαδοπούλου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID100001716

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Νομικής (2015-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ενιαία ΚατεύθυνσηΕλεύθερη Επιλογή844

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςEUROPEAN HUMAN RIGHTS LAW-JEAN MONNET
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600143437
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να συζητήσουν στη βάση της επιστήμης του δικαίου οι φοιτητές/φοιτήτριες πάνω σε σύγχρονα και αμφισβητούμενα θέματα του συνταγματικού δικαίου, ιδίως θέματα δικαιωμάτων που εγείρουν αμφισβητήσεις, ή δικαιώματα νέα που αποτελούν αντικείμενο διεκδίκησης από νέα κινήματα ή κοινωνικές ομάδες. Να γνωρίσουν την ευρωπαϊκή διάσταση των θεμελιωδών δικαιωμάτων, όπως αυτά κατοχυρώνονται στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), και πλέον και στη Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι φοιτητές/ φοιτήτριες καλούνται να μελετήσουν κείμενα και να παρακολουθήσουν κινηματογραφικές ταινίες που θέτουν θέματα θεμελιωδών δικαιωμάτων και έπειτα να σκεφτούν πάνω σε αυτά, να τα συζητήσουν με τους συμφοιτητές/τριές τους και να εκφέρουν την προσωπική τους άποψη, τόσο προφορικά όσο και γραπτά, μέσω μιας εργασίας επιστημονικών προδιαγραφών (έρευνα στη βιβλιοθήκη κλπ).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα θέματα συνταγματικών δικαιωμάτων που συζητώνται περιλαμβάνουν: 1) Σχέση δημοκρατίας και δικαιωμάτων 2) Δικαιώματα και εθνική κυριαρχία (η περίπτωση της επέμβασης σε ξένες χώρες για προστασία δικαιωμάτων) 3) Το δικαίωμα στη ζωή - Θανατική ποινή - Ευθανασία 4) Δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή - Σύγκρουση ελευθερίας του τύπου και ιδιωτική ζωή / προσωπικότητα - Διαδίκτυο και διακινδύνευση της ιδιωτικότητας) 5) Δικαίωμα στο γράμο και την οικογένεια - Μετασχηματισμός των εννοιών μέσα από τις νέες μορφές οικογένειας (π.χ. γάμος και τέκνα ομοφύλων, ιατρικά υποβοηθούμενη αναπαραγωγή κλπ) 6) Γενετική ταυτότητα (γενετικές παρεμβάσεις και γονιδιακή βελτίωση / ενίσχυση) 7) Ισότητα και απαγόρευση αρνητικών διακρίσεων (λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, κλπ) 8) Δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην έρευνα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση του blackboard. Επικοινωνία με e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή στα σεμινάρια, εκπόνηση γραπτής εργασίας, προφορική παρουσίαση της εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κυρίως άρθρα από περιοδικά για τα επιμέρους θέματα
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-07-2015