Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι / DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY I
ΚωδικόςΨΥ-131
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013490

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 373
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600144481
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση βασικών ζητημάτων της ανθρώπινης ανάπτυξης, από τη σύλληψη μέχρι και την πρώτη παιδική ηλικία. Θα συζητηθούν διεξοδικά η ενδομήτρια ζωή, η βρεφική ηλικία και η σημασία της, καθώς και ζητήματα της προσχολικής ηλικίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σημασία των πρώιμων εμπειριών στη μετέπειτα ανάπτυξη. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τις μεθόδους έρευνας στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικά ζητήματα στη μελέτη της ανθρώπινης ανάπτυξης. Ιστορικές και σύγχρονες θεωρήσεις στην ανθρώπινη ανάπτυξη. Mέθοδοι έρευνας στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Η δεοντολογία στην έρευνα για την ανάπτυξη. Προσεγγίσεις στην κατανόηση της ανθρώπινης ανάπτυξης. Κληρονομικότητα και περιβάλλον. Προγεννητική ανάπτυξη και τοκετός. Βρεφική ηλικία και νηπιακή ηλικία: σωματική, γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της πρωσωπικότητας και κοινωνικο-πολιτισμική ανάπτυξη κατά τη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία. Πρώτη παιδική ηλικία: Σωματική, γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της προσωπικότητας και κοινωνικο-πολιτισμική ανάπτυξη κατά την πρώτη παιδική ηλικία.
Λέξεις Κλειδιά
ανθρώπινη ανάπτυξη, προγεννητική περίοδος, βρεφική ηλικία, πρώτη παιδική ηλικία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιάσεις Power Point Χρήση email για την επικοινωνία με τους φοιτητές του Τμήματος
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Σεμινάρια240,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων261
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1566
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Craig, G. J., & Baucum, D. (2007). 'Η Ανάπτυξη του Ανθρώπου'. Tόμος Α΄. Αθήνα: Παπαζήση. 2. Feldman, R. S. (2009). Εξελικτική Ψυχολογία: Δια βίου ανάπτυξη'. Τόμος Α΄. Αθήνα: Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Cole, M., & Cole, S. (2015). Η ανάπτυξη των παιδιών. Gutenberg.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2019