Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ / PSYCHOSOCIAL SUPPORT FOR CHILDREN AND FAMILIES
ΚωδικόςΨΥ-652
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013532

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 70
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600144495
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση βασικών αρχών και πρακτικών για την αντιμετώπιση συναισθηματικών, συμπεριφορικών και μαθησιακών δυσκολιών που συνδέονται και επηρεάζουν τη σχολική λειτουργικότητα των παιδιών. Οι φοιτητές/ριες αναμένεται ότι θα μπορούν να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν προγράμματα αντιμετώπισης υπό εποπτεία έμπειρου ψυχολόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση βασικών αρχών και πρακτικών για την αντιμετώπιση συναισθηματικών, συμπεριφορικών και μαθησιακών δυσκολιών που συνδέονται και επηρεάζουν τη σχολική λειτουργικότητα των παιδιών. Στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος, παρουσιάζονται προσεγγίσεις και πρακτικές για την εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης για την ψυχοκοινωνική στήριξη του παιδιού και της οικογένειας. Στο μέρος των εφαρμογών, παρουσιάζονται ειδικότερα θέματα προσεγγίσεων και πρακτικών και δίνονται ασκήσεις και εργασίες σχετικές με τις θεματικές των διαλέξεων. ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΙΑ (Τετάρτη, 11-2 μμ , αίθουσα 04) ΘΕΜΑΤΙΚΗ 22/2 Το πλαίσιο της σχολικής ψυχολογίας Συμβολή επιστημονικών κλάδων στην κατανόηση της παιδικής και εφηβικής ηλικίας 29/2 Θεωρητικά μοντέλα κατανόησης των δυσκολιών παιδικής και εφηβικής ηλικίας 7/3 Θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές ψυχοκοινωνικής στήριξης 14/3 Θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές ψυχοκοινωνικής στήριξης 21/3 Θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές ψυχοκοινωνικής στήριξης 28/3 Διαγνωστικές μέθοδοι για την αξιολόγηση ψυχολογικών και μαθησιακών δυσκολιών 4/4 Διαγνωστικές μέθοδοι για την αξιολόγηση ψυχολογικών και μαθησιακών δυσκολιών 25/4 Μέθοδοι κλινικής διδασκαλίας για την υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες 2/5 Συμβουλευτική γονέων 9/5 Συμβουλευτική γονέων 16/5 Συμβουλευτική εκπαιδευτικών 23/5 Σύνδεση σχολείου και οικογένειας / Η διεπιστημονική και διεπαγγελματική προσέγγιση στη στήριξη παιδιών και εφήβων
Λέξεις Κλειδιά
Ψυχοκοινωνική στήριξη, παιδιά, οικογενειες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Εργαστηριακή Άσκηση130,5
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών220,8
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1) Συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος. Δεν θα καταγράφονται παρουσίες, αλλά η παρακολούθηση θα είναι απαραίτητη ώστε να ενημερώνεστε για τις ασκήσεις και την προετοιμασία των εργασιών. Στο μέρος της θεωρίας, θα παρουσιάζονται πληροφορίες οι οποίες δεν περιέχονται στη βιβλιογραφία του μαθήματος 2) συμμετοχή σε εβδομαδιαίες ασκήσεις και σύντομες εργασίες (50%) Λεπτομέρειες και οδηγίες για τις εργασίες θα ανακοινωθούν. 3) Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
•Μπίμπου-Νάκου, Ι. & Στογιαννίδου, Α.(Εκδ.) (2006). Πλαίσια συνεργασίας ψυχολόγων και εκπαιδευτικών για την οικογένεια και το σχολείο. Αθήνα: Δαρδανός
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υλικό θεωρητικών διαλέξεων (από προσωπικές σημειώσεις φοιτητών/ριών)
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-12-2019