Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥψηλές Τάσεις ΙΙ / High Voltage Engineering II
Κωδικός070
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΗλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαντελεήμων Μικρόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001023

Πρόγραμμα Σπουδών: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣΕπιλογής845
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝΕπιλογής845
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥψηλές Τάσεις ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600144715
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Η κριτική κατανόηση των βασικών αρχών και προβλημάτων της τεχνολογίας των υψηλών τάσεων, με έμφαση στις εφαρμογές των υψηλών τάσεων στα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας. • Η ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων σχετικά με τη χρήση και τις εφαρμογές των υψηλών τάσεων, μέσω της απόκτησης εργαστηριακής εμπειρίας. • Η ικανότητα σχεδίασης και υλοποίησης γεννητριών παραγωγής και συστημάτων μέτρησης υψηλών τάσεων σύμφωνα με τους σχετικούς κανονισμούς τυποποίησης δοκιμών ηλεκτρολογικού εξοπλισμού για τη διασφάλιση της ποιότητάς του. • Η ικανότητα διεξαγωγής εργαστηριακών μετρήσεων, αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και εξαγωγής γενικών συμπερασμάτων μέσω επεξεργασίας των μετρήσεων, και σύνταξης σχετικής γραπτής έκθεσης. • Η προσωπική ανάπτυξη μέσω της ενεργούς συμμετοχής και της ομαδικής εργασίας, στο πλαίσιο εκπόνησης εργαστηριακών ασκήσεων από ομάδες ολιγάριθμων φοιτητών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διηλεκτρικές μετρήσεις, Ανίχνευση μερικών εκκενώσεων, Εφαρμογές υψηλών τάσεων στις ηλεκτρικές μηχανές, Προστασία και μονώσεις γραμμών υψηλών τάσεων, Μονωτήρες και καλώδια υψηλών τάσεων, Τεχνολογία και δοκιμές διακοπτών ισχύος, HVDC συστήματα μεταφοράς, Ηλεκτροστατικές εφαρμογές και κίνδυνοι.
Λέξεις Κλειδιά
Διηλεκτρικές μετρήσεις, Γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης, Συντονισμός μονώσεων, Ηλεκτροστατικές εφαρμογές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του Α.Π.Θ. έχει αναπτύξει υποδομές και υπηρεσίες προς τους φοιτητές και το προσωπικό του προκειμένου να εξυπηρετήσει τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και διοικητικές ανάγκες του. Σχετικά με την αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών το Ίδρυμα έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα δικτυοκεντρικής εκπαίδευσης «elearning», ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον διαδικτυακής υποστήριξης της εκπαίδευσης, μέσω της οποίας οι φοιτητές εγγράφονται σε μαθήματα και εργαστήρια και φορτώνουν τις γραπτές εκθέσεις εργαστηριακών ασκήσεων ενώ ο διδάσκων παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα μαθήματά του και επικοινωνεί αμφίδρομα με τους φοιτητές. Ειδικότερα, αναφορικά με το μάθημα των Υψηλών Τάσεων II μέσω της πλατφόρμας elearning οι φοιτητές: • εγγράφονται στο μάθημα ατομικά καθώς και κατά ομάδες στο εργαστήριο του μαθήματος • αποκτούν διαρκή πρόσβαση στα βοηθήματα του μαθήματος • ανεβάζουν τις γραπτές εκθέσεις των εργαστηριακών ασκήσεων • ενημερώνονται μέσω ανακοινώσεων από τον διδάσκοντα • επικοινωνούν μεταξύ τους καθώς και με το διδάσκοντα αμφίδρομα. Επιπρόσθετα, οι διαλέξεις του μαθήματος προσφέρονται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα, και συμπεριλαμβάνουν προσομοιώσεις της λειτουργίας εξοπλισμού υψηλής τάσης και συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας μέσω λογισμικών εφαρμογής, ενώ πολλές φορές κατά το μάθημα γίνεται προσπέλαση ιστοσελίδων. Χρησιμοποιούνται λογισμικά πακέτα εφαρμογών για την υποστήριξη της διδασκαλίας με σύγχρονες μεθόδους όπως: • MS OFFICE, ανάπτυξη κειμένων, πινάκων και παρουσιάσεων. • ATP-EMTP (http://www.emtp.org/), για τη διερεύνηση της συμπεριφοράς των συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας σε μεταβατικές καταστάσεις. καθώς και λογισμικό που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο διπλωματικών εργασιών του Εργαστηρίου υψηλών τάσεων του Α.Π.Θ., προσβάσιμο μέσω της ιστοσελίδας του Εργαστηρίου (http://www.eng.auth.gr/hvl/). Εργαστηριακή εκπαίδευση, χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης elearning του Ιδρύματος, μέσω της οποίας οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στις σχετικές σημειώσεις του διδάσκοντα, ανεβάζουν τις εκθέσεις των εργαστηριακών ασκήσεων, ενημερώνονται μέσω ανακοινώσεων από τον διδάσκοντα και επικοινωνούν μαζί του αμφίδρομα. Επικοινωνία με τους φοιτητές, μέσω του πεδίου «Ανακοινώσεις» του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης elearning και του forum του ιστοτόπου e-THMMY, καθώς και μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας όταν απαιτείται.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,7
Εργαστηριακή Άσκηση983,3
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η διαδικασία αξιολόγησης του μαθήματος καθίσταται γνωστή τόσο δια ζώσης στο πλαίσιο του πρώτου μαθήματος θεωρίας στην αίθουσα, όσο και διαρκώς μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος στην πλατφόρμα elearning. Οι βαθμοί επίδοσης των φοιτητών στο μάθημα κοινοποιούνται υπό τη μορφή λίστας στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Οι φοιτητές σε σχέση με τη γραπτή εξέταση έχουν το δικαίωμα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος να ενημερωθούν προσωπικά για την αξιολόγηση του γραπτού τους. Κατά την αξιολόγηση εργαστηρίου, έχουν το δικαίωμα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος να ενημερωθούν προσωπικά για την αξιολόγηση των γραπτών εκθέσεων εργαστηριακών ασκήσεων, ενώ κατά την προφορική εξέταση εργαστηρίου αξιολογούνται αμέσως, στη βάση ερωτήσεων παρουσία συμφοιτητών τους, και ερωτώνται σχετικά με την αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στοιχεία Υψηλών Τάσεων, Μ.Γ. Δανίκας, Εκδόσεις ΣΜΠΙΛΙΑΣ, Αθήνα, 2005
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
α) Εργαστηριακές ασκήσεις στην Τεχνολογία των Υψηλών Τάσεων, Παντελής N. Μικρόπουλος, Πανεπιστημιακές σημειώσεις, Α.Π.Θ., Α’ Έκδοση, 2008, σελ. 178. β) Φροντιστηριακές ασκήσεις στην Τεχνολογία των Υψηλών Τάσεων, Παντελής N. Μικρόπουλος, Πανεπιστημιακές σημειώσεις, Α.Π.Θ., Α’ Έκδοση, 2005, σελ. 79. γ) HVDC Συστήματα Μεταφοράς, Παντελής N. Μικρόπουλος, Πανεπιστημιακές σημειώσεις, Α.Π.Θ., 2005, σελ. 18.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-12-2020