Τίτλος | ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΧΑΟΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ / Dynamic Physicochemical Systems with Chaotic Behaviour |
Κωδικός | Κ213 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Χημείας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40002673 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Χημείας (2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Επιλογής Κατεύθυνσης | 7 | 4 | 5 |
ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΗΛΕΚΤΡΟΧΗΜΕΙΑ | Επιλογής Κατεύθυνσης | 7 | 4 | 5 |
ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ-ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΕΦΑΡΜΟΓΕΣ | Προαιρετικό | 7 | 4 | 5 |
ΧΗΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ | Προαιρετικό | 7 | 4 | 5 |
Τίτλος | ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΧΑΟΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 5 |
Ώρες Συνολικά | 65 |
Class ID | 600145637
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600145637
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=12171
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
- γνωρίζουν τις προϋποθέσεις εμφάνισης μη γραμμικής δυναμικής συμπεριφοράς σε φυσικοχημικά συστήματα
- είναι σε θέση να μελετούν πειραματικά τη χρονική και χωροχρονική αυτο-οργάνωση χημικών αντιδράσεων μακρυά από τη θερμοδυναμική ισορροπία
- περιγράφουν τον βασικό μηχανισμό που διέπει τα φαινόμενα αυτο-οργάνωσης σε χημικά, βιοχημικά, ηλεκτροχημικά συστήματα και συστήματα πληθυσμών
- εξοικειωθούν με κλασικά μοντέλα περιγραφής που προβλέπουν περιοδική και χαοτική συμπεριφορά
- κατανοούν και εφαρμόζουν τη γενική αρχή της γραμμικής ανάλυσης ευστάθειας μη γραμμικών δυναμικών συστημάτων 2-D και βασικές αρχές της θεωρίας διακλαδώσεων
- είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τους διάφορους τρόπους μετάβασης στο χάος και να χρησιμοποιούν τις τεχνικές ανάλυσης και χαρακτηρισμού χαοτικών χρονοσειρών και ελκυστών
- γνωρίζουν για τα μορφοκλασματικά αντικειμένα (fractals) και πως να προσδιορίζουν τη διάστασή τους
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εμφάνιση περιοδικής και χαοτικής συμπεριφοράς φυσικο-χημικών δυναμικών συστημάτων. Xημικά ρολόγια: oμογενείς και ετερογενείς ταλαντούμενες χημικές αντιδράσεις
Αρχές θερμοδυναμικής συστημάτων μακρυά από την ισορροπία και κριτήρια ευστάθειας μη αντιστρεπτών μεταβολών.
Γραμμική ανάλυση ευστάθειας και θεωρία διακλαδώσεων μη-γραμμικών δυναμικών συστημάτων.
Χαρακτηρισμός της μη-γραμμικής απόκρισης δυναμικών συστημάτων και του τρόπου μετάβασης στο χάος. Ανάλυση χρονοσειρών και φρακταλικές δομές.
Μορφογένεση στατικών και χρονικά εξελισσόμενων χημικών δομών
(δομές Τuring και χημικά κύματα).
Στοιχεία μοντελοποίησης φυσικοχημικών μη-γραμμικών δυναμικών συστημάτων.
Εργαστηριακές ασκήσεις:
Tαλαντούμενες χημικές αντιδράσεις (i) oμογενης και μη-ομεγενής αντίδραση Βelousov-Ζhabotisnky, (ii) ηλεκτροχημικοί ταλαντωτές
Λέξεις Κλειδιά
μη γραμμική δυναμική, χημικά ρολόγια, φυσικοχημικά συστήματα μακρυά από την ισορροπία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 52 | 2,1 | ✓ | ✓ | |
Σεμινάρια | 4 | 0,2 | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 12 | 0,5 | ✓ | ||
Φροντιστήριο | 30 | 1,2 | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 24 | 1,0 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ||
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΠEPIOΔIKH KAI XAOTIKH ΣYMΠEPIΦOPA ANOIKTΩN ΦYΣIKO-XHMIKΩN ΔYNAMIKΩN ΣYΣTHMATΩN, Μιχάλης Παγίτσας, Δήμητρα Σαζού, Εκδόσεις Γαρταγάνης, Θεσσαλονίκη, 2013
Ηλεκτρονικές Σημειώσεις
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-04-2020