Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΕΙΜΕΝΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / TEXTLINGUISTICS
ΚωδικόςΓΛΩ379
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280010975

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογίας Κατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΕΙΜΕΝΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600146291
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • είναι σε θέση να διακρίνουν τα κειμενικά είδη και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους • μπορούν να περιγράφουν τις κειμενικές σχέσεις • χρησιμοποιούν σημασιολογικές και πραγματολογές θεωρίες για την ανάλυση του κειμένου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες της κειμενογλωσσολογίας. Αρχικά, θα συζητηθούν τα βασικά ερωτήματα που απασχολούν το χώρο της κειμενογλωσσολογίας, όπως: • τι ορίζεται ως κείμενο, • με ποια κριτήρια ορίζεται η κειμενικότητα, και • ποια είναι η σχέση κειμένου και περικειμένου. Επιπλέον, θα αναλυθούν βασικές έννοιες κατηγοριοποίησης των κειμενικών ειδών, η έννοια της συνοχής και πώς αυτή πραγματώνεται με αφορμή συγκεκριμένα παραδείγματα επικοινωνιακών περιστάσεων (π.χ. στο δημοσιογραφικό και πολιτικό λόγο), καθώς και πώς υλοποιούνται και προσεγγίζονται οι κειμενικές σχέσεις με βάση τις μεθόδους ανάλυσης των δύο κυρίαρχων γλωσσολογικών προσεγγίσεων στην ανάλυση λόγου, τη λειτουργική και την τυπική.
Λέξεις Κλειδιά
κειμενικότητα, κειμενικό είδος, κειμενικές σχέσεις, συνοχή, λειτουργική/τυπική κειμενογλωσσολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • Επιστημονικά άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις281
Εργαστηριακή Άσκηση843
Συγγραφή εργασίας / εργασιών281
Εξετάσεις281
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τάντος, Α., Μαρκαντωνάτου, Σ., Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Ά., Κυριακοπούλου, Π., 2015. Υπολογιστική γλωσσολογία. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2205
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γεψργακοπούλου Α. & Δ. Γούτσος (2011). Κείμενο και Επικοινωνία. Αθήνα: Πατάκης Adam, J.-M. (1999). Τα κείμενα: τύποι και πρότυπα. Αθήνα: Πατάκης (μτφ. Γ. Παρίσης). Αρχάκης, Α. (2005). Γλωσσική διδασκαλία και σύσταση των κειμένων. Αθήνα: Πατάκης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-02-2020