Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΡαδιοφωνική δημοσιογραφία - πρακτική IV (Θ/A) / Radio Journalism (Theory/Practice)
ΚωδικόςΔΗ0500
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Ματσιώλα
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000138

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΡαδιοφωνική δημοσιογραφία - πρακτική IV (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600147795
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Εκμάθηση του ραδιοφωνικού λόγου και των μεθόδων εκφώνησης ραδιοφωνικών κειμένων - Εκμάθηση σύνταξης και εκφώνησης σύντομων ραδιοφωνικών δελίων ειδήσεων - Αντίληψη των απαιτούμενων διαδικασιών κατά τη συλλογή, σύνθεση, δόμηση, γραφή και εκφώνηση ενός ραδιοφωνικού ρεπορτάζ - Αντίληψη των μεθόδων πραγματοποίησης ραδιοφωνικής συνέντευξης - Κατανόηση βασικών τεχνολογιών ραδιοφώνου και βασικών τεχνικών ραδιοφωνικής παραγωγής. - Κατανόηση τεχνολογιών ψηφιακής καταγραφής, επεξεργασίας και ηχητικής μίξης σε περιβάλλον μη γραμμικής συναρμογής-μοντάζ (non-linear editing –NLE). - Εφαρμογή των αποκτηθέντων γνώσεων, εμπειριών και δεξιοτήτων στην παραγωγή ηχητικού περιεχομένου για το ραδιόφωνο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η σύγχρονη ραδιοφωνική παραγωγή. Αναπτύσσεται το προαπαιτούμενο θεωρητικό υπόβαθρο και γίνεται πράξη μέσα από εργαστηριακές ασκήσεις στο ραδιοφωνικό στούντιο του εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ. Έμφαση δίνεται τόσο στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για την δημιουργία και παρουσίαση βασικών κατηγοριών του ραδιοφωνικού προγράμματος (ειδήσεις, πολιτιστικό μαγκαζίνο, μουσική εκπομπή, αθλητική εκπομπή κοκ.) όσο και στις τεχνικές καταγραφής και επεξεργασίας ηχητικών σημάτων. Η εκπαίδευση των φοιτητών/τριων αρχικά εντοπίζεται στα αντικείμενα της δημοσιογραφικής γραφής και έρευνας, της ιεράρχησης των ειδήσεων για το ραδιόφωνο, της συνέντευξης καθώς και των συνθηκών συνεργασίας σε συντακτικές ομάδες. Τα παραπάνω προσαρμόζονται στο ραδιοφωνικό λόγο και αποδίδονται μέσα από ορθές μεθόδους εκφώνησης κειμένων. Στη συνέχεια, αναλύονται οι σύγχρονες μορφές ραδιοφωνικής μετάδοσης (web radio) καθώς και οι νέες πρακτικές στο ραδιόφωνο (ραδιοφωνική σκηνοθεσία). Το μάθημα αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, θεωρητικό και εργαστηριακό, εφαρμόζοντας τη θεωρία για την ραδιοφωνική παραγωγή σε αμιγώς ρεαλιστικό περιβάλλον ψηφιακού ραδιοφωνικού στούντιο.
Λέξεις Κλειδιά
ραδιοφωνική δημοσιογραφία, ραδιοφωνικός λόγος, δελτία ειδήσεων, ρεπορτάζ, συνέντευξη, ηχογράφηση, επεξεργασία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Κατά τη διδασκαλία του θεωρητικού τμήματος του μαθήματος χρησιμοποιούνται παρουσιάσεις, οι οποίες εκτός από κείμενο περιέχουν και ηχητικό και πολυμεσικό υλικό για την καλύτερη κατανόηση των όρων. Κατά τη διεξαγωγή του εργαστηριακού τμήματος του μαθήματος χρησιμοποιούνται οι εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου Ηλεκρονικών ΜΜΕ για τη διενέργεια των ασκήσεων. Επίσης, για την επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες καθώς και την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού χρησιμοποιείται η πλατφόρμα elearning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ηχογράφηση 2 δελτίων ειδήσεων 1’- ατομική εργασία (15%), ηχογράφηση 2 ρεπορτάζ 2’ με ενσωμάτωση πηγών - ατομική εργασία (15%), ηχογράφηση συνέντευξης (άσκηση ανά 2 φοιτητές/τριες)(15%), τελική εργασία (55%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Crisell, A. (2010), Η γλώσσα του ραδιοφώνου, Αιγόκερως
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Charnley, M. V. & Charnley, B. (1992), Η τέχνη του ρεπορτάζ, Εκδόσεις Γνώση, Αθήνα 2. Hilliard, R. L., (2001), Γράφοντας για την τηλεόραση και το ράδιο, Έκτη έκδοση, Εκδόσεις Έλλην, Αθήνα 3. Μαθιουδάκης, Μ. (1990), Οι ειδήσεις στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, Κέντρον Ελεύθερων – Φιλοσοφικών – Κοινωνικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη 4. Πασαλάρης, Χ. (1984), Μια ζωή τίτλοι (Πώς να γίνετε δημοσιογράφοι), Εκδόσεις Κάκτος, Αθήνα 5. Μουδατσάκις, Τ. (2002) Η ορθοφωνία: στο θέατρο και την εκπαίδευση: στοιχεία φωνητικής και μέθοδος αγωγής του λόγου, Εκδόσεις Εξάντας, Αθήνα 6. Wulfemeyer, T. (2003), Beginning Radio-TV Newsritting: a Self-Instructional Learning Experience, fourth edition, Iowa State Press 7. Τάσου, Α. (1995), Εκφωνητής και Ραδιόφωνο, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 8. Boyd, A. (1990), Broadcast Journalism, Techniques of radio and TV news, Heinemann Professional Publishing 9. Geller, V. (2006), Beyond Powerful Radio, A communicator’s guide to the Internet age, News, Talk , Information and Personality, Focal Press 10. McLeish, R. & Link, J. (2016), Radio production, 6th edition, Focal Press 11. Hausman, C, Messere, F., Benoit, P. & O’Donnell, L., (2014), Modern Radio & Audio Production, Programming and Performance , 10th edition, Cengage Learnning 12. Δεληγιάννη, Β. & Κυριακίδη, Μ. (1995), Ραδιοφωνική παραγωγή και δημοσιογραφία, Παρά Πέντε/Ροή, Αθήνα
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-04-2019