Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤεχνολογίες συγγραφής και διαχείρισης πολυμέσων στα Ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε. / Multimedia authoring and management technologies in Electronic Media
ΚωδικόςΔΗ4100
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧαράλαμπος Δημούλας
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠληροφορικής ή Χειρισμού Η/Υ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000395

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤεχνολογίες συγγραφής και διαχείρισης πολυμέσων στα Ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε.
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600147811
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: - κατανοούν τις απαιτήσεις και προδιαγραφές για τη σωστή εκτέλεση μια πολυμεσικής εφαρμογής, - κατανοούν τις βασικές αρχές και τεχνολογικές προδιαγραφές που διέπουν τις διάφορες μορφές περιεχομένου κατά τη συγγραφή μιας πολυμεσικής εφαρμογής, με έμφαση στις ιδιαιτερότητες της Πολυμεσικής Δημοσιογραφίας, - συνθέτουν την τεχνογνωσία με την εργαστηριακή εμπειρία και εξοικείωση στο σχεδιασμό, την οργάνωση και ανάπτυξη πολυμεσικών παραγωγών, - εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητες για τη συγγραφή και διαχείριση περιεχομένου σε διάφορα σενάρια υπηρεσιών Πολυμεσικής Δημοσιογραφίας, - συμμετέχουν ισότιμα σε μεγαλύτερες ομάδες πολυμεσικών παραγωγών συνεισφέροντας σε θέματα της επιστημονικής τους εξειδίκευσης (π.χ. δημοσιογραφία, επικοινωνιακός σχεδιασμός, παραγωγή περιεχομένου κλπ.), - συνεργάζονται αρμονικά με τους υπόλοιπους δημιουργικούς και τεχνολογικούς συντελεστές μιας Πολυμεσικής Παραγωγής και δη ενός έργου Πολυμεσικής Δημοσιογραφίας, κατανοώντας τις ανάγκες και απαιτήσεις των διαφόρων άλλων ομάδων και των αντίστοιχων φάσεων ανάπτυξης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θέματα και ορισμοί πολυμεσικής παραγωγής /Πολυμεσικής Δημοσιογραφίας, βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις, μορφές πολυμεσικού περιεχομένου, διεπαφές διαμεσικής επικοινωνίας και μηχανισμοί διάδρασης, τεχνολογίες ψηφιακής /μη γραμμικής αφήγησης, τεχνικές επεξεργασίας και διαχείρισης πολυμεσικού περιεχομένου, περιβάλλοντα πολυμεσικής συγγραφής, εργαλεία και προϊόντα της πολυμεσικής παραγωγής κατά τις φάσεις ανάλυσης, σχεδιασμού, ανάπτυξης, εκσφαλμάτωσης, διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης, μεθοδολογίες και πρακτικές συντήρησης και προώθησης υπηρεσιών πολυμέσων /Πολυμεσικής Δημοσιογραφίας.
Λέξεις Κλειδιά
πολυμέσα, πολυμεσική παραγωγή, πολυμεσική δημοσιογραφία, ψηφιακή /μη γραμμική αφήγηση, πολυμεσική συγγραφή, διαμεσική αλληλεπίδραση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (PowerPoint) κατά την διδασκαλία του μαθήματος. Παροχή επιπλέον υλικού μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr (moodle). Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email καθώς και των εργαλείων επικοινωνίας που παρέχονται από τη πλατφόρμα elearning.auth.gr. Αξιολόγηση μέσω ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών στη πλατφόρμα του elearning.auth.gr.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις19
Εργαστηριακή Άσκηση20
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Φροντιστήριο6
Εκπόνηση μελέτης (project)30
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Σύνολο125
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
- Ομαδική πολυμεσική παραγωγή (25%). - Ομαδική γραπτή εργασία αναφοράς πεπραγμένων εργαστηρίου (25%) - Προσωπική παρουσία και δραστηριοποίηση στο πλαίσιο των εργαστηριακών εργασιών (25%). - Προσωπική αξιολόγηση κατά τις παρουσιάσεις των επιμέρους παραδοτέων και των τελικών προϊόντων (25%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [22728229]: Πολυμέσα Αναλυτικός Οδηγός, 8η Έκδοση, Tay Vaughan
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δημούλας Χ., “Τεχνολογίες συγγραφής και διαχείρισης πολυμέσων: Τεχνικές μη γραμμικής αφήγησης στα νέα ψηφιακά μέσα”, βιβλίο στο πρόγραμμα συγγραφής ακαδημαϊκών συγγραμμάτων "kallipos" (www.kallipos.gr), ISBN: 978-960-603-221-9 (498 σελ.), Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), 2015, https://repository.kallipos.gr/handle/11419/4343
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2020