Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣυγγραφή σεναρίου: Διαφήμιση-Ψηφιακή Αφήγηση-Σειρά Μυθοπλασίας (σίριαλ) / Script writing :Advertising-Digital storytelling-Fiction series
ΚωδικόςΜΜ4600
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΣοφία Νικολαΐδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018092

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣυγγραφή σεναρίου: Διαφήμιση-Ψηφιακή Αφήγηση-Σειρά Μυθοπλασίας (σίριαλ)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600147841
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: • Κατανοούν τα βασικά συγγραφικά στάδια και τα βασικά συγγραφικά εργαλεία της συγγραφής σεναρίου. • Εξοικειωθούν με βασικές σεναριογραφικές πρακτικές. • Ασκηθούν στη συγγραφή σεναρίων διαφήμισης/ψηφιακής αφήγησης (ιστορίες ανθρώπων) και σειράς μυθοπλασίας (ένα επεισόδιο-πιλότος). • Λειτουργούν ως συγγραφική και αναγνωστική ομάδα, η οποία προσλαμβάνει κριτικά και επιμελείται τα σενάρια.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εργαστηριακό μάθημα γραφής σεναρίου: από το σενάριο διαφήμισης ως τη σειρά μυθοπλασίας. Η επιλογή της κατάλληλης λέξης. «Γράφε όπως μιλάς»: απλή γραφή. Οι «αληθινές» ιστορίες. Προσωπικές ιστορίες και μαρτυρίες ανθρώπων. Τεχνικές αφήγησης και τεχνικές πολυμεσικής αφήγησης. Ο περιορισμός του χρόνου και η τεχνική της αφηγηματικής πύκνωσης. Αναζήτηση και επιλογή του θέματος, έρευνα του υλικού, δραματική δομή, γνωριμία με τους ήρωες (προσεναριακή και σεναριακή ζωή), διάλογος, αφήγηση. Σκηνή. Σεκάνς. Η γραπτή μορφή του σεναρίου. 1. Δημιουργική Γραφή και Συγγραφή σεναρίου. Αναζήτηση και επιλογή του θέματος. 2. Δραματική Δομή. Γνωριμία με τους ήρωες (προσεναριακή και σεναριακή ζωή). 3. Η γραπτή μορφή του σεναρίου. 4. Διάλογος, αφήγηση. 5. Σενάριο διαφήμισης. 6. Το λογοπαίγνιο και η χρήση του. Διαφήμιση και στιχουργική. 7. Η επιλογή της κατάλληλης λέξης: «γράφε όπως μιλάς». Η απλή γραφή. 8. Οι «αληθινές» ιστορίες. Οι αστείες ιστορίες. 9. Προσωπικές ιστορίες και μαρτυρίες ανθρώπων. 10. Τεχνικές αφήγησης και τεχνικές πολυμεσικής αφήγησης. 11. Ρυθμός της αφήγησης. Ο περιορισμός του χρόνου και η τεχνική της αφηγηματικής πύκνωσης. 12. Η συνομιλία του λόγου με άλλα μέσα (φωτογραφία, μουσική, ήχος) στην ψηφιακή αφήγηση. 13. Παρουσίαση εργασιών. Συζήτηση.
Λέξεις Κλειδιά
δημιουργική γραφή, τεχνικές συγγραφής, σενάριο, διαφήμιση, ψηφιακή αφήγηση, σίριαλ, σειρά μυθοπλασίας, συγγραφή σεναρίου
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία (βίντεο, διαφάνειες παρουσίασης, πολυμεσικό διδακτικό υλικό). 2. Αξιοποίηση των ΤΠΕ ως συγγραφικών εργαλείων και εργαλείων δημοσίευσης κειμένου. 3. Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την οργάνωση του μαθήματος και την ανάρτηση του διδακτικού υλικού (Moodle- elearning). 4. Αξιοποίηση των ΤΠΕ ως τρόπου επικοινωνίας με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
O βαθμός προκύπτει από γραπτές εργασίες (έκτασης 2.000-3.000 περίπου λέξεων) πάνω σε θέματα που προτείνουν οι ίδιοι οι φοιτητές ή επιλέγουν από προτεινόμενο θεματολόγιο. Πρόκειται για: Α. Για ένα ολοκληρωμένο σενάριο διαφήμισης (60 περίπου λέξεις / 30 περίπου δευτερόλεπτα), Β. μαζί με ένα ολοκληρωμένο σενάριο ψηφιακής αφήγησης ή 2-3 ολοκληρωμένες σκηνές από έναν πιλότο για σίριαλ (2.000-3.000 περίπου λέξεις). Στην τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη και οι επιμέρους εργασίες που έχουν κατατεθεί από τους φοιτητές στο μάθημα. ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ 1. Οι εργασίες θα πρέπει να έχουν έκταση περ. 2.000-3.000 λέξεις, και να συνοδεύονται από σχετικό φωτογραφικό/εικονογραφικό/ηχητικό υλικό, όπου αυτό χρειάζεται. Θα πρέπει να υποβληθούν ηλεκτρονικά (σε μορφή .docx/.avi /.mp4/.MPEG-4) έως τη λήξη της πρoσεχούς εξεταστικής περιόδου. 2. Κατά την αξιολόγηση της εργασίας λαμβάνονται υπόψη τα εξής κύρια κριτήρια: η αναζήτηση, επιλογή και αξιοποίηση του συγγραφικού υλικού και των πηγών, η επιμελημένη αφηγηματική δομή και συνοχή του κειμένου/έργου, η ζωντάνια της αφήγησης, η ακρίβεια, η σαφήνεια και η δύναμη του ύφους, η μεθοδική εφαρμογή των αφηγηματικών εργαλείων που διδάχθηκαν, επίτευξη των επικοινωνιακών στόχων, η σχολαστική τήρηση της δεοντολογίας όπου χρειάζεται. 3. Κάθε περίπτωση μη σωστά αποδιδόμενου παραθέματος ή ανώνυμης χρήσης κειμένων/ εργασιών άλλων προσώπων, θεωρείται λογοκλοπή και επισύρει τον αυτόματο μηδενισμό της εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βαλούκος, Στάθης, Το σενάριο. Η δομή και η τεχνική της συγγραφής του, εκδόσεις Αιγόκερως, Αθήνα 2002. Kallas – Καλογεροπούλου, Χριστίνα, Σενάριο, Η τέχνη της επινόησης και της αφήγησης στον κινηματογράφο, εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα 2006. Kallas – Καλογεροπούλου, Χριστίνα, Bio/Pic, ή, Οι ζωές των λίγων. Ανάπτυξη σεναρίου με βάση βιογραφικό υλικό, εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα 2007. Lawson, John Howard, Theory and Technique of Playwriting and Screenwriting, The Estate of John Howard Lawson, 2014 Μεϊμάρης, Μιχάλης, «Εκπαιδεύοντας στην Ψηφιακή Αφήγηση: Δουλεύοντας με ομάδες στην ελληνική πραγματικότητα, 7th International Conference in Open & Distance Learning - November 2013, Athens, Greece https://www.researchgate.net/publication/304574809_Ekpaideuontas_sten_Psephiake_Aphegese_Douleuontas_me_omades_sten_ellenike_pragmatikoteta Seger, Linda, The Art of Adaptation: Turning Fact and Fiction into Film, Henry Holt and Company, New York, 1992. Σκοπετέας, Ιωάννης, Η δημιουργία της μυθοπλαστικής αφήγησης και τα είδη των κινηματογραφικών ταινιών, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα και Βοηθήματα, 2015 Video: ΙΤΤ_Screenwriting_101: Mastering the Art of Story, Pr. Agnus Fletcher, The Ohio State University, The Great Courses, The teaching company, 2017.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-04-2020