Τίτλος | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ / Introdution to literary analysis |
Τίτλος στα Ιταλικά | Introduzione all'analisi letteraria |
Κωδικός | 11251 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280006560 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 231
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Ιταλική Γλώσσα και Φιλολογία | Υποχρεωτικό | 1 | 1 | 6 |
Τίτλος | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Ώρες Συνολικά | 52 |
Class ID | 600147974
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 15 (106) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 09:00 έως 13:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600147974
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία)
- Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Πολύ καλή γνώση της ιταλικής γλώσσας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές
- θα εξοικειωθούν με τους όρους και τις έννοιες που αναφέρονται στην περιγραφή του μαθήματος.
- θα είναι σε θέση να συζητήσουν σχετικά με τα θέματα του αφηγητή, του χώρου, του χρόνου, του λόγου και του αποδέκτη της αφήγησης.
- θα έρθουν σε επαφή με αποσπάσματα πεζογραφικών, κατά κύριο λόγο, κειμένων από την ξενόγλωσση, κυρίως, μυθοπλασία.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο εισαγωγικό αυτό σεμινάριο που πραγματεύεται το «προβληματικότερο» ίσως κεφάλαιο της γραμματολογίας (την ποιητική της αφήγησης), θα επιχειρηθεί ο συνδυασμός θεωρητικού προβληματισμού και συγκεκριμένων εφαρμογών, με σκοπό να αναδειχτεί η στενή συνάρτηση ανάμεσα στη θεωρία, τις μεθόδους, και την επαλήθευσή τους. Θα γίνει συνθετική και συνοπτική παρουσίαση διάφορων και διαφορετικών, κάποτε αλληλοαναιρούμενων, απόψεων και όχι η δημιουργία μιας ψευδούς - και επικίνδυνης - εντύπωσης για την ύπαρξη μιας και μοναδικής μεθοδολογίας για κοινή - και αβασάνιστη- χρήση. Θα παρουσιαστούν τα θέματα του αφηγητή, του χώρου, του χρόνου, του λόγου και του αποδέκτη της αφήγησης.
Λέξεις Κλειδιά
Η ποιητική της αφήγησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 75 | 3 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 75 | 3 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
– Beatrice Panebianco - Antonella Varani, L'esperienza del testo. La narrazione, Zanichelli, Bologna 2005.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
– Δημήτρης Τσατσούλης, Αψοφητί... Κριτικές Προσεγγίσεις Ελληνικής Πεζογραφίας (1990-2000), Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 2001.
– Harold Bloom, Ο δυτικός κανόνας, Gutenberg, Αθήνα 2007 (μτφρ. Κ. Ταβαρτζόγλου).
– Antoine Compagnon, Ο δαίμων της θεωρίας, Μεταίχμιο, Αθήνα 2001 (μτφρ. Απόστολος Λαμπρόπουλος).
– Umberto Eco, Ερμηνεία και Υπερερμηνεία, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 1993 (μτφρ. Αναστασία Παπακωνσταντίνου).
– Umberto Eco, Αναμνήσεις επί χάρτου, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 2007 (μτφρ. Έφη Καλλιφατίδη).
Γιώργος Βελουδής, Γραμματολογία, Δωδώνη, Αθήνα 1997
– Γιώργος Καλλίνης, Εγχειρίδιο αφηγηματολογίας Εισαγωγή στην τεχνική της αφήγησης, Μεταίχμιο, Αθήνα 2005.
– Ερατοσθένης Γ. Καψωμένος, Αφηγηματολογία Θεωρία και μέθοδοι ανάλυσης της αφηγηματικής πεζογραφίας, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα 2003.
– Άννα Τζούμα, Ερμηνευτική. Από τη βεβαιότητα στην υποψία, Μεταίχμιο, Αθήνα 2006.
– Marc Angenot, Jean Bessière, Douwe Fokkema, Eva Kushner, Θεωρία της λογοτεχνίας, Gutenberg, Αθήνα 2010 (μτφρ. Τιτίκα Δημητρούλια).
– Terry Eagleton, Μετά τη θεωρία, Μεταίχμιο, Αθήνα 2007 (μτφρ. Πέγκυ Καρπούζου).
– Terry Eagleton, Εισαγωγή στη θεωρία της λογοτεχνίας, Οδυσσέας, Αθήνα 2008 (μτφρ. Δημήτρης Τζιόβας).
– Massimo Peri, Δοκίμια αφηγηματολογίας, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1994.
– Robert E. Scholes, Η Δύναμη του Κειμένου, παραφερνάλια-τυπωθήτω, Αθήνα 2005 (μτφρ. Ζ. Κ. Μπέλλα).
– Franz K. Stanzel, Θεωρία της αφήγησης, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 1999 (μτφρ. Κυριακή Χρυσομάλλη – Heinrich).
Mikhail Bakhtin, Προβλήματα λογοτεχνίας και αισθητικής, Πλέθρον, Αθήνα 1980 (μτφρ. Γ. Σπανός).
– Harold Bloom, Πώς και γιατί διαβάζουμε, παραφερνάλια-τυπωθήτω, Αθήνα 2004 (μτφρ. Κ. Ταβαρτζόγλου).
– Umberto Eco, Περί λογοτεχνίας, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 2002 (μτφρ. Έφη Καλλιφατίδη).
– Jonathan Culler, Λογοτεχνική θεωρία, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2000 (μτφρ. Κ.Διαμαντάκου).
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-10-2020