Τίτλος | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ / INTERIOR DESIGN |
Κωδικός | 06EE22 |
Σχολή | Πολυτεχνική |
Τμήμα | Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014339 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 77
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν | 6 | 3 | 6 |
Τίτλος | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Class ID | 600148153
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Polytechnic - wing A (Architecture) |
Όροφος | Floor 1 |
Αίθουσα | 209 (27) |
Ημερολόγιο | Thursdsay 10:00 to 14:00 |
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148153
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1) Εξάσκηση του αρχιτεκτονικού βλέμματος.
2) Ανάπτυξη του Σχεδιασμού: Μορφή σε σχέση με τη Λειτουργία, Μορφή σε σχέση με τη Δομή, Μορφή σε σχέση με την Κατασκευή, Μορφή σε σχέση με το Νόημα.
3) Ανάπτυξη των Επιμέρους Σταδίων του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού Μικρής Κλίμακας.
4) Ανάπτυξη της σχέσης της ιδέας, του concept και της υλοποίησης μέσα από την εμπειρία της κατασκευής.
5) Διερεύνηση της σχέσης της αρχιτεκτονικής με τις ανθρώπινες ανάγκες και τις δράσεις που εξυπηρετεί.
6) Μελέτη των ρευμάτων του Design Αντικειμένου και Εσωστεικού Χώρου του 20ου αιώνα.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
From the Ordinary to the Extraordinary.
1. Εντοπίστε ένα πραγματικό διαμέρισμα. Αυτό που αλλιώς θα λέγαμε ένα τυπικό, γενικό (generic) διαμέρισμα μία τυπικής πολυκατοικίας στην ελληνική πόλη. Όχι "ρετιρε", όχι "διαμέρισμα με θέα", όχι "νεοκλασσικό", όχι "καλο-σχεδιασμένο", όχι "μπροστά σε πάρκο". Κάποιο που να έχει κτιστεί κάπου ανάμεσα από το '65 μέχρι το '85 και κάποιο που να είναι από 65 έως 85 τ.μ. Κάποιο δηλαδή που να είναι σαν όλα τα άλλα. Αποτυπώστε το διεξοδικά. Όχι μόνο το χώρο, αλλά και το φωτισμό, τον αερισμό, τους θορύβους, και τόσα άλλα, σε διαφορετικές ώρες της ημέρας...
2. Εντοπίστε τους πραγματικούς ανθρώπους που θα το κατοικήσουν. Όχι γενικώς και αορίστως: "κατοίκους", "φοιτητές", "αρχιτέκτονες", "καλλιτέχνες", "ανθρώπους που τους αρέσουν τα ίδια πράγματα με εσάς". Αλλά ανθρώπους πραγματικούς, με συγκεκριμένες ανάγκες, περιορισμούς, επιθυμίες, όνειρα, ιδιοτροπίες... Μιλήστε μαζί τους. Ποιες είναι οι ασχολίες τους; Πώς περνούν το χρόνο τους; Πώς κατοικούν το σπίτι τους στις διαφορετικές ώρες της μέρας, και στις διαφορετικές εποχές του χρόνου. Τι θα ήθελαν να είναι διαφορετικό;...Κατανοήστε σε βάθος τη ζώη που ζουν και το πώς την ζουν στο σπίτι που κατοικούν τώρα...
3. Σχεδιάστε για αυτούς, και μαζί με αυτούς, την νέα τους κατοικία, όπως επίσης και μία πρόταση για την είσοδο της πολυκατοικίας στην οποία βρίσκεται το διαμέρισμα.
Η πρότασή σας πρέπει να είναι υλοποιήσιμη από όλες τις απόψεις.
Ό,τι προτείνετε σε σχέση με τα υλικά, τις επιπλώσεις, το φωτισμό, τις φυτεύσεις κλπ πρέπει να τα μελετήσετε διεξοδικά και σε λεπτομέρεια (σε όλες τους τις συνιστώσες π.χ. διαθεσιμότητα, κόστος, κατασκευή, κλπ).
Τα σχέδιά σας θα πρέπει να τα επεξεργαστείτε σε κλίμακα 1:50 / 1:25 / 1:5 και την Μακέτα σας σε κλίμακα 1:25
4. Συζητήστε με τους μελλοντικούς κατοίκους το ενδεχόμενο υλοποίησης της πρότασής σας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | ✓ |
Φροντιστήριο | 26 | 1,0 | |||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 110 | 4,4 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 4 | 0,2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12635130
Κατοικία: σχεδιάζω, κατασκευάζω, σκέπτομαι / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50661473
Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ 20ο ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 181697
Κατοίκιση και κατοικία. Διερευνώντας τα όρια της αρχιτεκτονικής / Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 10063
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-07-2019