Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΛΟΓΟΥ / DISCOURSE ANALYSIS
ΚωδικόςΓλ4-420
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600006832

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΛΟΓΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600148380
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος (Γλ-4-420): Το μάθημα εστιάζει στην ανάλυση λόγου σε πραγματικές καταστάσεις, όπως χρησιμοποιείται από τους συμμετέχοντες στη διαδικασία σε διάφορες μορφές του, λαμβάνοντας υπόψη και την πολυτροπικότητα (εικόνα, κλπ.). Έχει ένα θεωρητικό τμήμα, αλλά κυρίως είναι πρακτικό. Στο θεωρητικό του κομμάτι θα εξοικειώσει τη φοιτήτρια με διάφορες στρατηγικές και τεχνικές κειμενικής ανάλυσης, κεφαλαιοποιώντας όσα έμαθε στη σημασιολογία, πραγματολογία αλλά και σε άλλα θεωρητικά μαθήματα. Στο πρακτικό τμήμα (που προϋποθέτει μικρά τμήματα) θα προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε κριτικά όλη τη γλωσσολογική γνώση που αποκτήθηκε, επιμένοντας σε περιοχές συνάφειας και συνεκτικότητας στο λόγο, τη λειτουργία των γλωσσικών πράξεων γενικότερα αλλά και στη διαφήμιση και πολιτικό λόγο, τρόπους εστίασης του νοήματός μας, κριτική ανάλυση της προϋπόθεσης και των υπονοημάτων στη γλωσσική πράξη, επικεντρώνοντας κάθε φορά στα είδη λόγου και στις προσδοκίες του ακροατηρίου. Το μάθημα αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη διδασκαλία της γλώσσας λόγω της γλωσσικής ευαισθησίας και τεχνογνωσίας της ανάλυσης που παρέχει. Συνιστάται να προηγηθούν τα μαθήματα της σημασιολογίας και πραγματολογίας. Μαθησιακά Αποτελέσματα • Εκτίμηση της σπουδαιότητας του ζωντανού λόγου ως μορφών κοινωνικής ζωής • Ικανότητα ανάλυσης λόγου (και πολυτροπικών κειμένων) • Άνεση στην εφαρμογή της μέχρι τούδε αποκτηθείσας γλωσσολογικής γνώσης στην ανάλυση (κυρίως από σημασιολογία και πραγματολογία) με τις διδασκόμενες πρακτικές • Κατανόηση και εφαρμογή: ποιες δομές προτιμώνται σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα και κειμενικά είδη; Ικανότητα παραγωγής υποθέσεων και πειραματικής δοκιμής τους • Απόκτηση κριτικής στάσης στο λόγο (και επομένως στις συνθήκες παραγωγής και κατανάλωσής του) • Απόκτηση καλής βάσης για περαιτέρω μεταπτυχιακές σπουδές • Πιθανή απόκτηση δεξιοτήτων ώστε να προσαρμόζεται και να ενσωματώνεται η αναλυτική του λόγου προοπτική σε άλλους τομείς μάθησης (λογοτεχνία, διαφήμιση, επικοινωνία, ΜΜΕ, εικαστικά, κινηματογράφος, κλπ.) • Απόκτηση μιας σχεδόν αυτοματοποιημένης αναλυτικής του λόγου διάστασης σε περαιτέρω συναφείς περιοχές, και κυρίως στη μάθηση των γλωσσών και της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας Συνιστώμενη βιβλιογραφία: Διανέμεται σύγγραμμα; Ναι Διανέμεται σχετική βιβλιογραφία; Ηλεκτρονικά Μέθοδοι αξιολόγησης: Συνεχής, ασκήσεις,επιλογή Τελικής εξέταση, Το μάθημα αυτό είναι αναρτημένο με συνεχή ανανέωση στην η-πλατφόρμα του π/μίου. Οι φοιτήτριες πρέπει να την συμβουλεύονται εβδομαδιαία: https://blackboard.lib.auth.gr/
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Course description and objectives (Ling-4-420): The focus of the course is on analysing language in its linguistic and situational context, as used by its speakers, but also on multimodality (incorporation of various forms of discourse, such as icons, pictures, logos, visual symbols, etc.). This is a direct consequence of the view that people do not just mean but act and perform in language. This course is designed to be partly theoretical and partly practical. In its theoretical part students will be acquainted with various modes of the analysis of discourse and text. In its practical component students are expected to develop an acute awareness of selectional issues as per genre and form their own hypotheses. Amongst other things, this course will aim at making prospective teachers of English acquire a critical stance towards reference grammars and course-books intended for the use of EFL and help them to develop an awareness of the need to heed and incorporate the findings of discourse analysis in their teaching strategies and materials designing. It cannot be overemphasized that an appreciation of the issues discussed in this course will greatly depend on a fair grounding in general linguistics, semantics and pragmatics. Therefore it is recommended that this course follows the above. It must also be stressed that the practical component of this course presupposes small classes. Learning outcomes • An appreciation of the centrality of discourse in all forms of social life • Competence in text analysis including multimodal discourse • To practice knowledge acquired in various courses (mainly pragmatics, semantics) and apply it in the technique of analysis • To comprehend and put to practice why some forms or constructions are used in specific contexts/genres rather than others, and possibly generate their own hypotheses to be put to test • Acquisition of a critical stance in language use • Acquisition of a good background for further studies at postgraduate level • Possibly, to develop skills at adapting or incorporating the discursive angle into further analyses in other fields (literature, advertising, media, film studies, etc.) • To develop and adopt as an automatic reflex the discursive outlook in further fields of applied knowledge and practice, most notably in language learning and FLT Assessment: Final assignment, hand in short assignment weekly. Recommended reading: Is there a course textbook? Yes Is there a list of readings? Yes This course is at the University’s electronic platform https://blackboard.lib.auth.gr/. Consult weekly.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
Χειμερινή περίοδος 2011