Τίτλος | ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ / BIOCHEMISTRY |
Κωδικός | GM.02.07 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Γεώργιος Μόσιαλος |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40001148 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 326
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 1 | 1 | 6 |
Τίτλος | ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 6 |
Ώρες Συνολικά | 312 |
Class ID | 600148415
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχ. Θετικών Επιστημών - νέο κτίριο - Ανατολ. πτέρυγα |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ Α22 (191) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 14:00 έως 15:00 |
Κτίριο | Σχ. Θετικών Επιστημών - νέο κτίριο - Ανατολ. πτέρυγα |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ Α22 (191) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 12:00 έως 14:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148415
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γνώσεις φυσικοχημείας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: α) γνωρίζουν βασικά θέματα δομής, πολυπλοκότητας και λειτουργίας βιομορίων, β) κατανοούν τη μοριακή βάση της εξελικτικής θεωρίας και τις αρχές του μεταβολισμού στους έμβιους οργανισμούς, γ) έχουν την ικανότητα να αξιολογούν τη βιολογική και την κλινική σημασία των βιοχημικών αντιδράσεων, και δ) έχουν αποκτήσει και εφαρμόσει δεξιότητες σε φασματοσκοπικές και βιοχημικές μεθόδους για τη μελέτη των φυσικοχημικών ιδιοτήτων πρωτεϊνών και τη δράση ενζύμων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΘΕΩΡΙΑ: Αμινοξέα: κατάταξη, οξεοβασικές ιδιότητες, φάσματα απορρόφησης, αντιδράσεις. Πρωτεΐνες: δομή, ιδιότητες, βιολογικός ρόλος. Ενζυμα ως βιολογικοί καταλύτες. Βιολογικές οξειδώσεις: μηχανισμός απώλειας ηλεκτρονίων, μεταφορά ηλεκτρονίων στην αναπνευστική αλυσίδα και σε άλλα συστήματα, οξειδωτική φωσφορυλίωση, κύκλος Krebs, κύκλος γλυοξυλικού οξέος, αναπληρωματικές αντιδράσεις. Υδατάνθρακες και ο μεταβολισμός τους: βιολογικά σημαντικές υδατανθρακούχες ενώσεις, καταβολισμός και βιοσύνθεση υδατανθράκων. Λιποειδή και ο μεταβολισμός τους: βιολογικά σημαντικά λιποειδή, λιποπρωτεΐνες, καταβολισμός και βιοσύνθεση λιποειδών, κετονοσώματα. Μεταβολισμός αμινοξέων: καταβολισμός και βιοσύνθεση αμινοξέων, βιολογική καθήλωση του αζώτου, κύκλος ουρίας, βιολογικώς σημαντικά παράγωγα αμινοξέων. Δομή, βιοσύνθεση και καταβολισμός νουκλεοτιδίων. Ολοκλήρωση του μεταβολισμού.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ: 1. Πρωτεΐνες-Απομόνωση και μελέτη ιδιοτήτων μυοσίνης, 2. Κινητική ενζυμικών αντιδράσεων, 3. Οξειδοαναγωγικά ένζυμα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιοποίηση του Blacboard για την ανάρτηση πρόσθετου διδακτικού υλικού, βιβλιογραφίας κλπ. Η επικοινωνία μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων γίνεται επίσης μέσω Blackboard.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 45 | 1,8 | ✓ | ✓ | |
Εργαστηριακή Άσκηση | 12 | 0,5 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 80 | 3,2 | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 8 | 0,3 | |||
Εξετάσεις | 5 | 0,2 | |||
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται στη γραπτή εξέταση θεωρίας και εργαστηριακών ασκήσεων καθώς και σε γραπτή έκθεση για τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ασκήσεων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Γεωργάτσου, Ι. Γ. 2005. Εισαγωγή στη Βιοχημεία. Εκδόσεις Γιαχούδη. Θεσσαλονίκη.
2. J. M. Berg, J. L. Tymoczko, L. Stryer. 2005. Βιοχημεία. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο, Κρήτης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-01-2021