Τίτλος | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤIΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ / ENVIRONMENTAL EDUCATION AND PUBLIC AWARENESS |
Κωδικός | EC.ENB.7.6 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ευφημία Παπαθεοδώρου |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40001680 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | 8 | 4 | 6 |
Τίτλος | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤIΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 5 |
Class ID | 600148467
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148467
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές α) θα έχουν αντιληφθεί το εννοιολογικό, ιστορικό, κοινωνικό και ηθικό πλαίσιο εντός του οποίου εξελίχθηκε και διεξάγεται η περιβαλλοντική εκπαίδευση όπως και τη βασική διαφορά της από τα άλλα μαθήματα, β)) θα έχουν ασκηθεί σε μεθόδους, τεχνικές και εργαλεία που μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιό της και θα έχουν κληθεί να συμβάλουν στην αντιμετώπιση επίκαιρων θεμάτων, σε πραγματικές συνθήκες, εστιάζοντας σε διαφορετικό κοινό-στόχο κάθε φορά, γ) θα έχουν κατανοήσει την πολυπλοκότητα των περιβαλλοντικών προβλημάτων και τη σύνδεσή τους με κοινωνικά, οικονομικά θέματα και άλλα θέματα, δ) θα έχουν αντιληφθεί τη σημασία της εκπαίδευσης για τη διαμόρφωση φιλοπεριβαλλοντικών αξιών και στάσης ζωής και ε) θα έχουν ενθαρρυνθεί στην άσκηση κριτικής, συνθετικής και δημιουργικής σκέψης για την αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ιστορική εξέλιξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Αρχές και στόχοι της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Διαφορετικές προσεγγίσεις των εννοιών περιβάλλον και εκπαίδευση. Γνώσεις, αξίες, απόψεις, στάσεις και συμπεριφορά. Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Κριτήρια αξιολόγησης. Εκπαιδευτική μεθοδολογία και η χρήση των Project. Ειδικά προγράμματα ευαισθητοποίησης των πολιτών και στοιχεία κοινωνικής οικολογίας.
Εργαστηριακές ασκήσεις:
Εκπαιδευτικές μέθοδοι στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και εφαρμογή τους. Ειδικά παιχνίδια για την κατανόηση από τους μαθητές περιβαλλοντικών εννοιών. Παρουσίαση και αξιολόγηση υπαρκτού περιβαλλοντικού εκπαιδευτικού υλικού. Σχεδιασμός και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Εργαστηριακή Άσκηση | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 67 | 2,7 | |||
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 10 | 0,4 | |||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 10 | 0,4 | |||
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | |||
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση, Προφορική Παρουσίαση, Συνεχής εξέταση Διαμορφωτική αξιολόγηση με ανατροφοδότηση σε εργασίες. Συμπερασματική αξιολόγηση με αναφορά σε κριτήρια μέσω γραπτών εξετάσεων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Μπλιώνης Γ. (2009). ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ. ΑΘΗΝΑ
2. Παρασκευόπουλος Σ., Κορφιάτης Κ (2003). ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Θεωρίες και μέθοδοι. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020